A bemelegítésen már túl vannak

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.03.16. 21:02
Címkék
Immár hét esztendeje mindig a rábaringi tesztversennyel kezdődik a raliidény. Az OMV tesztverseny eredménye ugyan nem számít bele a bajnokságba, mégis évről évre nő a népszerűsége a versenyzők körében. Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy World Rally Cart viszonylag keveset lehetett látni az idény előtti viadalon, de ez talán nem is olyan nagy baj, mert végre a kisebb kategóriák versenyzői is főszerephez juthattak.
7. OMV tesztverseny, Rábaring
Abszolút: 1. Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 12:00.4. H-csoport: 1. Botka Dávid, Papp György (Botka Team, Mitsubishi Proton) 12:37.4. N-csoport: 1. Szilágyi János, Domonkos Eszter (Peugeot Autósziget, Peugeot 306) 12:54.4. A-csoport: 1. Faltusz Péter, Békefi Zoltán (OMV Motorsport, Peugeot 306 Maxi) 12:19.9
Következik (március 28–30.): Valvoline Salgó-rali, az ob 1. futama, Salgótarján
7. OMV tesztverseny, Rábaring
Abszolút: 1. Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 12:00.4. H-csoport: 1. Botka Dávid, Papp György (Botka Team, Mitsubishi Proton) 12:37.4. N-csoport: 1. Szilágyi János, Domonkos Eszter (Peugeot Autósziget, Peugeot 306) 12:54.4. A-csoport: 1. Faltusz Péter, Békefi Zoltán (OMV Motorsport, Peugeot 306 Maxi) 12:19.9
Következik (március 28–30.): Valvoline Salgó-rali, az ob 1. futama, Salgótarján
Persze az utóbbi évek éllovasa, Benik Balázs ezúttal is rajthoz állt a színeiben alig, de festésében jócskán megújult Focus WRC-vel, és a papírformának megfelelően a legjobb időt érte el vele. A pilóta számára összességében jól kezdődött az év: először a szenzációs 13. helyezés a török vb-futamon, majd a rábaringi győzelem. Kell is az önbizalom, hiszen Benik az idén már a bajnoki címért szeretne küzdeni. Márpedig ez a hatszoros abszolút bajnok ifjabb Tóth János ellenében nem lesz könnyű…
De térjünk vissza még a tesztversenyre. Az A-csoportban a hírek szerint az idén márkát váltó Faltusz Péter azzal a Peugeot 306-ossal nyert, amit tavaly használt, s ugyancsak a régi autóját állította csatasorba a másik két kategóriagyőztes, Botka Dávid (H-csoport) és Szilágyi János (N-csoport) is. Utóbbi versenyzővel kapcsolatban egyébként nagy meglepetés, hogy a kis Peugeot-t egy Subaru Impreza WRC-re cseréli. Szilágyi az elmúlt két évben fölényesen nyerte kategóriája küzdelmeit, s most itt a lehetőség, hogy az elitben is bizonyítson. A tehetségéhez kétség sem férhet, a kérdés csak az, milyen hamar sikerül megszoknia az autót. Vele, pontosabban a párossal kapcsolatos érdekesség az is, hogy hazánkban női navigátor még nem ült WRC-ben versenykörülmények között (világviszonylatban sem túl sok), márpedig az ő mitfahrere Domonkos Eszter.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik