Végre vége a hosszú téli szünetnek! A hét végén a 26. Valvoline Salgótarján-ralival elkezdődik az országos bajnoki sorozat, amely több szempontból is különleges. Egyrészt azért, mert alapvetően ez az Esztergom-rali, csak nem ott tartják, mert eredetileg másodosztályú verseny is lett volna, végül azonban csak első osztályú lesz, és mert háromnapos, de mégiscsak egy napon (szombaton) zajlanak a gyorsasági szakaszok.
Az utóbbi hetekben az említett változások foglalkoztatták leginkább a ralirajongókat, és a viadal kedd délelőtti sajtótájékoztatóján a "miértekre” is fény derült. Köhler Zoltán főrendező elmondta: a strázsahegyi szakasz szerves része az Esztergom-raliknak, ám mivel a terület egy részét eladták, a másik része pedig az önkormányzaté, addig nem költenek rá, amíg nem tudják megvásárolni. Enélkül a pálya nélkül azonban az erdei szakaszok kevesek lettek volna, egyszerűen nem fértek volna el a nézők. Ehhez jött még a salgótarjániak megkeresése és lelkesedése. Így esett tehát, hogy a mezőny viszszatér a legendás vidékre, ahol az emberek nagyon szeretik a ralit. Természetesen senki sem felejtette el az ott történt baleseteket, ezért Dudás Gyula minden eddiginél lelkiismeretesebb biztonsági felkészülést kért a rendezőktől. A szakágvezető azt mondta, felkészült a csapat, de pénteken 16.30-kor még tartanak egy eligazítást a versenyzőknek, hogy ők is tudják, miként viselkedjenek a kritikus helyzetekben. Az eligazítás időpontjából az is kiderül, hogy pénteken nem lesz prológ, helyette lesz viszont ünnepélyes rajtceremónia, amely a tervek szerint a monte-carlóihoz hasonlít majd. A remek navigátorból rendezővé avanzsált Gergely Ferenc a pályák kijelöléséről beszélt, arról, hogy eredetileg kétnaposra tervezték a viadalt, de az időjárási viszonyok miatt (februárban még vastag hóréteg borította az utakat) végül le kellett mondani erről, és ennek következménye, hogy törölték a másodosztályú viadalt. A szombaton reggel 8 órakor rajtoló viadal során háromszor három szakasz vár az indulókra: Mátrakeresztesen, Egerbaktán és Cereden. Faluvégi Péter versenyigazgató bevallotta: jókora gombóc hízik a gyomrában a rajt közeledtével. Egyrészt azért, mert a nyitó versenyre mindig rengeteg néző kíváncsi, másrészt, mert az érdeklődők száma növekszik amiatt, hogy Salgótarján környékén lesz a verseny. A sportszakmai személyzet természetesen felkészülten várja a közönséget a látványos pontokon és az időmérő állomásokon. Az időméréssel kapcsolatos újdonság, hogy ettől az évtől kezdve minden versenyen ugyanaz a csapat kezeli az infrakapus szerkezeteket. Az is szerepel a tervek között, hogy köztes időmérést alkalmazzanak, vagyis részidőket is tudunk majd, nemcsak gyorsasági időket.A fejlődés tehát látványos és folyamatos, s hogy mennyire könnyíti ez meg a versenyzők és a nézők dolgát, az szombaton Salgótarjánban kiderül.