Szombaton kezdődik a tánc

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.03.27. 22:09
Címkék
Az ünnepélyes rajtceremóniával pénteken 17 órakor elkezdődik a 26. Valvoline Salgótarján-rali, ám az igazi csatára csak szombaton kerül sor. A nap folyamán kilenc gyorsasági szakasz áll a párosok előtt, hogy eldöntsék, melyikük a leggyorsabb.
Bútor és Herczig egy T4-es Citroennel riogatta az újságírókat, a hét végén azonban már nem csak a móka kedvéért ülnek autóba
Bútor és Herczig egy T4-es Citroennel riogatta az újságírókat, a hét végén azonban már nem csak a móka kedvéért ülnek autóba
Bútor és Herczig egy T4-es Citroennel riogatta az újságírókat, a hét végén azonban már nem csak a móka kedvéért ülnek autóba
Bútor és Herczig egy T4-es Citroennel riogatta az újságírókat, a hét végén azonban már nem csak a móka kedvéért ülnek autóba
Bútor és Herczig egy T4-es Citroennel riogatta az újságírókat, a hét végén azonban már nem csak a móka kedvéért ülnek autóba
Bútor és Herczig egy T4-es Citroennel riogatta az újságírókat, a hét végén azonban már nem csak a móka kedvéért ülnek autóba
A pályák közül kettőt jól ismernek a versenyzők, egy (az Egerbakta és Terpesi elágazás közötti) azonban mindenki számára új lesz. A többség szerint mégsem ott dől majd el a verseny, hanem a leghosszabb gyorsaságin, a Cered és Zagyvaróna közöttin. Csütörtöki számunkban már beszámoltunk a WRC-s csapatok felkészüléséről, és arról, hogy részükről mi várható az idén, most két kisebb, ám nagyon fontos kategóriát, az F2-t és az N-csoportot vesszük górcső alá.
Előbbinek aktualitást is ad az a tény, hogy csütörtökön csikorgó fékekkel, porfelhővel, egy-két hátborzongató kanyarvétellel bemutatkozott a Citroen Total Rallye Team. A bajnoki címvédő Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős csapata, amely az idén két Saxót indít a hazai sorozatban – a másikat a Herczig Norbert, Herczig Róbert páros irányítja. A két duó piros masinái azonban csak külsőre tűnnek egyformának – közülük az egyik egy Kit-car, a másik egy Szuper1600-as versenygép. A kettő között a különbséget a legegyszerűbben úgy lehetne meghatározni, hogy a Kit-car építésénél nagyobb szabadságot kaptak a csapatok, ezért aztán az autó strapabíróbb és erősebb is valamivel (úgy 15-20 lóerővel).
A Szuper1600-as géposztály versenyeit egyébként az idén először írták ki, és a mostani helyzet azt mutatja, hogy egyelőre még nem lesz meg mindig az értékeléséhez szükséges 5 induló, ezért döntött úgy a csapat, hogy az egyik autóját feltétlenül meghagyja Kit-carnak. Bútor és Herczig egyébként nagyon jó barátok, és remélik ezen az sem változtat majd, hogy a pályán egymás talán legveszélyesebb ellenfelei lesznek. Sőt, az igazsághoz hozzá tartozik, hogy maga Bútor javasolta, hogy Herczig legyen a csapattársa, annak ellenére hogy utóbbi versenyző tavaly is veszélyes volt rá, sőt, egyszer meg is nyerte az F2-es kategória viadalát.
A tavalyi bajnokság második helyén végző Szilágyi János, Domonkos Eszter páros az elitben, vagyis a WRC-mezőnyben szerepel az idén, úgyhogy ők biztosan nem veszélyeztetik a citroenesek pozícióit, rajtuk kívül is van azonban legalább tizenöt-húsz ütőképes tagja a kétkerkéhajtású mezőnynek, elég ha csak Markovics Györgyöt, Faltusz Pétert, Tárnok Tamást vagy éppen a rutinos Takácsy Pált említjük, aki az idén navigátort váltott, a Dakar-ralit is megjárt színművész, Laklóth Aladár ül be mellé a jobb oldali ülésbe.
Az N-csoport címvédője, Aschenbrenner György is kategóriát váltott, az idén egy A-csoportos Mitsubishivel "riogatja az ellenfeleket”. Ez egyben azt is jelenti, hogy az N-es kategóriában "szabad a vásár”, a bajnok nem védheti meg a címét. A tavalyi ezüstérmes Oroszlán László, Oroszlán Tibor testvérpár az idén is nagy elánnal veti bele magát a küzdelembe, ha a pilótának egyáltalán sikerül talpra állnia a szombati rajtig. Csütörtökön ugyanis még 38.5 fokos lázzal feküdt otthon, fulladásszerűen köhögött, és csak remélte, hogy némi pihenéssel megoldható az ügy. Oroszlánék egyébként a pletykákkal ellentétben az idén is a tavalyi Evo7-es Lancert használják, de az is tény, hogy a tavalyi temérdek technikai gond után felvetődött bennük a váltás gondolata. Egyet "vissza akartak lépni”, vagyis a könnyebb, jóval kezesebb és megbízhatóbb, hatos evolúciójú Mitsubishit választották volna, de mivel ez nem jött össze, maradtak az Evo7-esnél. Ebben a kategóriában is roppant kemény küzdelem várható: bár a nyitófutamon nem indul, mindenképpen számolni kell a korábbi kétszeres abszolút bajnok Kiss Ferenc, Tábori József kettőssel, az N-csoportos autót egyre jobban megszokó és látványosan terelgető Tobak Zoltán, Vinoczai Attila párossal, de említhetnénk a Mitsut még kicsit ladás stílusban vezető Szajky Istvánt, az örökké mosolygós Gerencsér Tibort, vagy éppen Posta Attilát és Spitzmüller Csabát. Még folytathatnánk a sort, hiszen a kategória mezőnye roppant népes, és még sokan lehetnek képesek a meglepetésre, de fölösleges találgatni az erőviszonyokat illetően, hiszen szombaton úgyis minden kiderül…
A 26. Valvoline Salgótarján-rali programja
2003. március 29. (szombat)
ÁllomásHelyszínTáv (km)Első autó
RajtSalgótarján, Fő tér-8.00
Gy. 1.Mátrakeresztes–Mátraszentimre9.308.43
Gy. 2.Egerbakta–Terpesi elágazás14.009.56
Gy. 3.Cered–Zagyvaróna16.7010.44
Gy. 4.Mátrakeresztes–Mátraszentimre9.3012.42
Gy. 5.Egerbakta–Terpesi elágazás14.0013.55
Gy. 6.Cered–Zagyvaróna16.7014.43
Gy. 7.Mátrakeresztes–Mátraszentimre9.3016.41
Gy. 8.Egerbakta–Terpesi elágazás14.0017.54
Gy. 9.Cered–Zagyvaróna16.7018.42
CélSalgótarján-19.37
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik