Autós hódítás a főtéren

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.03.28. 23:35
Címkék
Benik Balázs (balra), ifjabb Angyalfi Károly (középen) és ifjabb Tóth János a pályákról, a viadal nehézségeirôl cserélt eszmét a rajt elôtt (Fotó: www.mediafoto.hu)
Benik Balázs (balra), ifjabb Angyalfi Károly (középen) és ifjabb Tóth János a pályákról, a viadal nehézségeirôl cserélt eszmét a rajt elôtt (Fotó: www.mediafoto.hu)
Benik Balázs (balra), ifjabb Angyalfi Károly (középen) és ifjabb Tóth János a pályákról, a viadal nehézségeirôl cserélt eszmét a rajt elôtt (Fotó: www.mediafoto.hu)
Benik Balázs (balra), ifjabb Angyalfi Károly (középen) és ifjabb Tóth János a pályákról, a viadal nehézségeirôl cserélt eszmét a rajt elôtt (Fotó: www.mediafoto.hu)
Benik Balázs (balra), ifjabb Angyalfi Károly (középen) és ifjabb Tóth János a pályákról, a viadal nehézségeirôl cserélt eszmét a rajt elôtt (Fotó: www.mediafoto.hu)
Benik Balázs (balra), ifjabb Angyalfi Károly (középen) és ifjabb Tóth János a pályákról, a viadal nehézségeirôl cserélt eszmét a rajt elôtt (Fotó: www.mediafoto.hu)
Már a technikai gépátvétel helyszínén iszonyú volt a tömeg, a rajongók körbevették, nézegették az autókat, testőrként követték a versenyzőket egyik helyről a másikra. Aztán a rajongótábor még tovább gyarapodott Salgótarján főterén, az ünnepélyes rajt helyszínén. Óriási tülekedés, pozícióharc a kordonok mentén, mindez pénteken – munkaidőben.
Te jó ég, mi lesz itt szombaton, amikor ténylegesen is elkezdődik a rali országos bajnokság?!…
Egy nap, háromszor három gyorsasági szakasz, 79 versenyző. Új idény, új autókkal és új tervekkel.
A beharangozott 10-11 World Rally Car helyett egyelőre csak hat van ott a mezőnyben, azok viszont mind káprázatosak. A legnagyobb érdeklődés természetesen ezúttal is a bajnoki címvédő ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó autójának érkezését kísérte – muszáj volt megállapítani, hogy a Peugeot 206 WRC hangja még három év után is elvarázsolja a közönséget. Aztán érkezett Benik Balázs, akinek vállát folyamatosan veregették, mindenki gratulálni akart neki a világbajnoki szerepléséhez (a 13. helyen végzett a néhány héttel ezelőtti Török-ralin).

Ajándék…

Kórház a város szélén – gyerekosztály.
Öt-hat éves csöppségek, betegek, szomorúak. Ám hirtelen felbolydul az osztály, ralisok érkeznek a szakágvezetô kíséretében, nagy csomagokkal. Dudás „Kokó” Gyula a gyerekosztály fôorvosának adja át a televíziót, a videót és a raliskazettákat – a szakág felajánlását. Az idény elején döntöttek úgy a vezetôk, hogy minden helyszínen, ahol ob-futamot tartanak, ajándékkal kedveskednek a beteg gyerekeknek.
Ez volt az elsô állomás. Szép gesztus, annyi szent!
Ifjabb Angyalfi Károly valami olyasmit mutatott a közönségnek, amit itthon még nem nagyon láttak: egy 2002-es, kerek lámpás Subaru WRC-t, amely eredetileg kormányváltóval volt felszerelve, ám valami technikai gond miatt a nyitó futamra egy szekvenciális váltót építettek bele. Tagai Tamásék meg egy új futóművel lepték meg az Imprezát, ez immár állítható, így remélhetőleg jobban ki tudja majd szolgálni a gazdáját.
A fennmaradó két Subaru WRC volánjánál két "újonc” ül. Persze mindketten "láttak már közelről autóversenyt”: Szilágyi János évekig hódított a kisebb kategóriákban, Révész Tamás pedig a ralikrosszban szerzett elévülhetetlen érdmeket.
S akkor a távolmaradókról. Érdi Tibor kihagyja az évadnyitót, és ha nem talál tőkeerős támogatót, akkor talán egész évben nem láthatjuk. Borsi Gergő adminisztrációs gondok miatt nem állítja csatasorba a hazánkban sohasem látott Skoda Octavia WRC-t, de az autó itt van Salgótarjánban, gyönyörű, a gazdája szerint gyors, és biztos sok örömet szerez még a közönségnek.
Az N-csoport címvédője, Aschenbrenner György immár az A8-as géposztályt erősíti, így abban a kategóriában biztosan nem lesz címvédés az idén. Az F2-eseknél azonban Bútor Róbertnek feltett szándéka, hogy senkinek sem engedi át a koronát.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik