Csúcsforma és nézőcsúcs

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.03.30. 20:46
Címkék
A hét végén Salgótarján környékén elkezdődött a rali országos bajnokság. Ezt talán már mindenki tudja, mint ahogy azt is, hogy a címvédő ifjabb Tóth János technikai hiba miatt kiesett (három év után először hagyta cserben a Peugeot 206 WRC) és hogy az első helyért járó 20 pontot a csúcsformában autózó Benik Balázs szerezte meg. A viadal már szombat este véget ért, de a díjkiosztóra csak vasárnap került sor. Egy nap elteltével már Dudás "Kokó Gyula szakágvezetőnek is könnyebb volt értékelni a történteket.
Ifjabb Angyalfi Károly egyelôre nincs tegezô viszonyban a kerek lámpás Subaruval, ám így is a második helyen végzett Salgótarjánban (Fotó: Árvai Károly)
Ifjabb Angyalfi Károly egyelôre nincs tegezô viszonyban a kerek lámpás Subaruval, ám így is a második helyen végzett Salgótarjánban (Fotó: Árvai Károly)
Ifjabb Angyalfi Károly egyelôre nincs tegezô viszonyban a kerek lámpás Subaruval, ám így is a második helyen végzett Salgótarjánban (Fotó: Árvai Károly)
Ifjabb Angyalfi Károly egyelôre nincs tegezô viszonyban a kerek lámpás Subaruval, ám így is a második helyen végzett Salgótarjánban (Fotó: Árvai Károly)
Ifjabb Angyalfi Károly egyelôre nincs tegezô viszonyban a kerek lámpás Subaruval, ám így is a második helyen végzett Salgótarjánban (Fotó: Árvai Károly)
Ifjabb Angyalfi Károly egyelôre nincs tegezô viszonyban a kerek lámpás Subaruval, ám így is a második helyen végzett Salgótarjánban (Fotó: Árvai Károly)
– Péntek délután tartottunk egy versenyzői eligazítást, ami a raliban ilyen formában nem szokványos. Reméljük, ennek is szerepe volt abban, hogy a társaság nagyon fegyelmezetten viselkedett az egész verseny folyamán.
– Néhány nézőről ugyanez nem mondható el.
– A szurkolók között mindig akad egy-két renitens, és a rali velejárója, hogy vannak szerencsétlen balesetek is, amelyek elkerülhetetlenek. Most is volt két lábtörésünk, de szerintem nem mindegy, hogy miattunk vannak ezek a balesetek vagy értünk. A versenyzőnek sokkal könnyebb feldolgozni azt, hogy a néző félreugrott, és az esés közben tört el a lába, nem pedig azért, mert ő elütötte.
– A pályákkal elégedett volt?
– A ceredi szakasz élmény volt, nagyon jó állapotú pálya, amelyen rengeteg néző előtt, fantasztikus küzdelem zajlott.
– Tényleg, tudják, hogy mennyien voltak kíváncsiak a versenyükre? A rendezők ugyanis a verseny végén azt mondták: ennyi embert még sohasem láttak.

Az ob állása az 1. futam után

Abszolút sorrend: 1. Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 20 pont, 2. ifj. Angyalfi, Kazár (SzerpenTeam, Subaru Impreza WRC) 15, 3. Tagai T., Tagai R. (Intermédia MSE, Subaru Impreza WRC) 12, 4. Aschenbrenner, Földesi (V-Max Asi Rallye Club, Mitsubishi Lancer Evo4) 10, 5. Szilágyi, Domonkos (Autósziget Rally Team, Subaru Impreza WRC) 8, 6. Bútor, Tóth V. (Citroen-Total Rallye Team, Citroen Saxo Kit-car) 6.
Következik (április 25–27.): Vredestein-rali, az ob 2. futama, Miskolc
– A vasárnapi díjkiosztón a polgármester-helyettes asszony elmondta, hogy egy úgynevezett négyzethálós rendszerrel kiszámolták, hogy mennyi néző lehetett a pályák szélén. Az adat, amely szerint százötven-százhatvanezren voltunk, nem pontos, de ha csal egy kicsit, akkor is büszkék lehetünk.
– Mi az, amit a jövőben másképp csinálnak?
– A kupákat már a dobogón át szeretnénk adni a versenyzőknek, hogy a közönség is tanúja legyen a díjkiosztónak, hogy a nézők tudják, ki melyik kategóriában lett dobogós. A szabályok ezt nem tiltják, az eredményt meg (ha esetleg óvás lenne) utóbb meg lehet változtatni. Úgy érzem, erre igény van, és talán már a következő versenyen meg tudjuk valósítani.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik