Aki látta az esést, az valószínűleg még sokáig emlékezni fog rá. A három és fél héttel ezelőtti Vredestein-ralin a Benik Balázs, Somogyi Pál kettős hátborzongató bukást produkált. Hatodik sebességi fokozatban, teli gázon érkezett a Focus WRC a célhoz, amikor a pilóta elmondása szerint az autó megakadt a célt jelző tábla vasállványában, és néhány látványos bukfenc után ért földet.
Egyik versenyző sem sérült meg súlyosan, ám Beniket kórházba vitték, mert sokkos állapotba került. Utóbb kiderült, hogy a fejét is alaposan megütötte, sőt, emiatt egy ideig az is kétséges volt, rajthoz tud-e állni a hét végi Fehérvár-ralin. Mostanra azonban biztossá vált, hogy az OMV Best Racing párosa startol a kétszeres szorzójú Eb-futamon. – A miskolci verseny után kórházról kórházra jártam, mivel az esés után húsz-harminc százalékos volt a látótérkiesésem, ami egy szürke folt formájában jelentkezett. Emiatt kérdéses volt, hogy el tudunk-e indulni a fehérvári viadalon. Egészen most hétfőig vártunk az úgynevezett MRI-vizsgálatra, amelynek az eredményét látva az orvosom azt mondta, nincs olyan ok, amely miatt el kellene tiltania a versenyzéstől. – De még mindig rosszul lát?– Az elmúlt napokban rengeteget javult az állapotom, de biztosan csak csütörtökön fog kiderülni, hogy mennyire bírom a terhelést – akkor fogom ugyanis tesztelni az autót. Egyelőre azonban úgy érzem, hogy tudom vállalni a versenyt, ennek megfelelően a múlt hét végén tréningeztünk is a pályákon. – Vannak rémálmai az esés miatt?– Nincsenek, bár nem könnyű elfelejteni, hiszen szinte mindennap emlékeztetnek rá. A fehérvári tréning során például odajött hozzám egy kisfiú, hozta a törött felnijeinket, hogy dedikáljam neki. Persze, aláírtam, de abban a pillanatban újra eszembe jutott az esés. Nem volt kellemes emlék, bár nagyon hamar sikerült túltennem magam rajta. – Mi van a rommá tört Focusszal?– Talpra lehetett volna állítani, de néhány alkatrész nem érkezett meg idejében, így nem lett volna idő tesztelni. Ami egyben azt is jelenti, hogy a versenyen jöttek volna elő az esetleges problémák. Ezért úgy döntöttünk, hogy a tavalyi autóval, a 2001-es Focusszal indulunk, amelynek megvannak a nagyon jó tavalyi beállításai, miközben az idei kocsival eddig csak Törökországban mentünk murván, ami egész más, mint az itthoni, ezért Fehérváron az alapokról kellett volna kezdeni a beállítást.– Szereti a fehérvári viadalt?– Jó emlékeim vannak róla, és a tempós, széles pályái is nagyon tetszenek. Az idő még érdekesebbé teheti az összecsapást, hiszen ha az éjszakai gyorsasági szakaszokon esik egy kis eső, akkor már igazán nem lesz könnyű feladat tökéletesen teljesíteni őket. Számunkra most az a fontos, hogy a lehető legjobb pozícióban érjünk célba, hiszen ez másfeles szorzójú futam, tehát jelentős előnyre tehet szert, aki ott nyer…