Néhány évvel ezelőtt szenzációnak számított, ha egy magyar versenyző világbajnoki futamon indult, mostanában azonban egyre gyakoribb, hogy hazai pilóták is eljutnak a legmagasabb szintű sorozat egy-egy viadalára.
A Subaru Impreza WRC-t (képünkön) átmenetileg egy N-csoportos Mitsubishire cseréli a Tagai testvérpár
A Subaru Impreza WRC-t (képünkön) átmenetileg egy N-csoportos Mitsubishire cseréli a Tagai testvérpár
Csak az idén már három versenyző (Benik Balázs, Szabó Gergő, Fülöp Rajmund) próbálta ki magát a legjobbak között, és ezzel még nincs vége, hiszen újabb páros döntött úgy: megméreti magát az elitben. Tagai Tamás és Tagai Róbert (Intermédia Motorsport) a világbajnokság 8. futamára, a július 25–27-én esedékes Német Ralira adta le a nevezését, és ami a legérdekesebb, nem azzal a Subaru WRC-vel, amelynek volánja mögött az utóbbi években láthattuk, hanem egy N-csoportos Mitsubishi Lancer Evo6-ossal. Azzal a típussal, amellyel 2000-ben N-csoportos bajnok lett a páros. – Régóta tervezzük, hogy megméretjük magunkat egy rali-világbajnoki futamon – vallotta be Tagai. – De miért egy N-csoportos autóval? – Azért, mert azt talán egy kicsit jobban ismerjük, mint a Subaru WRC-t, és az N-es mezőnyben nem is leszünk akkora technikai hátrányban, mint az Imprezánkkal lennénk a gyári World Rally Carok ellenében. – Miért döntöttek éppen a Német Rali mellett? – Mindenképp a közül a hét vébéfutam közül akartunk választani, amelyeken az N-es Világkupa menői is szerepelnek, mert velük akartuk összemérni a gyorsaságunkat. A Német Rali volt a legközelebbi ilyen verseny, ráadásul oda sok magyar szurkoló is eljön majd, és ez pluszerőt ad nekünk. Az is közrejátszott a döntésben, hogy a német pályákon most először szerepel az N-es Világkupa mezőnye, tehát a helyismeret miatt legalább nem leszünk hátrányban. – Milyen eredményre számít? – Egyelőre nem tudom megítélni, hogy hol a helyünk. Az élmezőny roppant erős: ellenfelünk lesz a nyolcvannégyes világbajnok Stig Blomqvist, a tavalyi junior-világbajnok Daniel Sola, a címvédő Karamjit Singh és még jó néhány olyan pilóta, akinek sokkal több vébés tapasztalata van, mint nekünk.Egy azonban biztos: nem szeretnénk csak végiggurulni a pályákon – azért megyünk Németországba, hogy versenyezzünk.