Német lapértesülés szerint Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke azt követeli, hogy diszkvalifikálják azokat az istállókat, amelyek a világbajnokság során a túlságosan széles Michelin-abroncsokat használták.
"Fogalmam sincs arról, mióta és hány alkalommal versenyeztek a szabálytalan gumikkal, de úgy vélem, meg kell semmisíteni azokat az eredményeket, amelyeket ily módon értek el. Ez így lenne helyes – mondta Todt a Frankfurther Allgemeine Sonntagszeitungnak – Lépnünk kellett, és véleményem szerint helyesen cselekedtünk, mert csak így lehet tiszta a világbajnokság.”Az autósport elitkategóriájának sportszabályzata szerint az első gumik futófelületének szélessége nem haladhatja meg a 270 millimétert, ezt az értéket eddig a versenyek előtt mérték, mostantól viszont a versenyek után ellenőriznék. A nemzetközi szövetség a mogyoródi verseny után figyelmeztette a Michelint használó csapatokat: ha a hét végén Olaszországban a futófelület mérete túllépi a megengedettet, megbüntetik őket. A francia gumigyártó abroncsait a Williams-BMW, a McLaren-Mercedes, a Renault, a Jaguar-Cosworth és a Toyota használja, a többi csapatot a Bridgestone látja el gumikkal.A Michelin a múlt héten bejelentette, hogy kész elfogadni a szabályban foglaltak új értelmezését és bár rendkívül rövidnek találta a rendelkezésre álló időt, elkészült az újraértelmezett szabályoknak is megfelelő abroncsaival. Ezeket a gumikat használhatják majd a francia gyártó csapatai a hét végi Olasz Nagydíjon.Emellett a gyár vezetői azt is kijelentették, hogy eddig is a szabályoknak megfelelő gumikkal versenyeztek, hiszen a szabályzat 77. cikkelyében foglaltak szerint az abroncsok "futófelületének szélessége nem haladta meg a 270 millimétert” a verseny előtti mérések során.