Tudta-e, hogy…
…az eddigi három indianapolisi futamon három különbözô gyôztest avattak? 2000-ben Michael Schumacher, majd Mika Häkkinen és Rubens Barrichello nyert – Schumi tavaly és tavalyelôtt második lett.
…az Indianapolis elôtti idôkben Ayrton Senna volt az Egyesült Államok Nagydíjának királya? Az 1994-ben elhunyt brazil az elmúlt évezred utolsó hat amerikai viadalából ötöt megnyert, hármat Detroitban (1986, 1987, 1988) és kettôt Phoenixben (1990, 1991).
…1950 és 1960 között az F1-es világbajnokságban is pontozott Indy 500-on akkoriban csak Bill Vukovich tudott duplázni? Anno még nem jártak át a Brickyardra az F1-esek, a hatvanas évek közepén viszont Jim Clark (1965) és Graham Hill (1966) is gyôzelemre vezette ott a Lotust – igaz, akkor már nem kaptak érte vb-pontot.
Tudta-e, hogy…
…az eddigi három indianapolisi futamon három különbözô gyôztest avattak? 2000-ben Michael Schumacher, majd Mika Häkkinen és Rubens Barrichello nyert – Schumi tavaly és tavalyelôtt második lett.
…az Indianapolis elôtti idôkben Ayrton Senna volt az Egyesült Államok Nagydíjának királya? Az 1994-ben elhunyt brazil az elmúlt évezred utolsó hat amerikai viadalából ötöt megnyert, hármat Detroitban (1986, 1987, 1988) és kettôt Phoenixben (1990, 1991).
…1950 és 1960 között az F1-es világbajnokságban is pontozott Indy 500-on akkoriban csak Bill Vukovich tudott duplázni? Anno még nem jártak át a Brickyardra az F1-esek, a hatvanas évek közepén viszont Jim Clark (1965) és Graham Hill (1966) is gyôzelemre vezette ott a Lotust – igaz, akkor már nem kaptak érte vb-pontot.
Fontosak Mosley szavai jelenleg, amikor a vb első három helyezettje között hét pont a különbség, és mivel mind a hárman más-más csapat tagjai, van egy-egy "segédjük”.
Michael Schumachert Rubens Barrichello, Juan Pablo Montoyát Ralf Schumacher, Kimi Räikkönent pedig David Coulthard támogathatja Indianapolisban, de a Ferrari, a Williams és a McLaren vezetőinek oda kell figyelniük, ne legyen túl feltűnő a csapattársnak nyújtott támogatás. "A csapatutasítás bármilyen jele felhatalmazhatja a versenybírókat a cselekvésre, még egyszer hangsúlyozom, bármilyen jel következményekkel járhat. A csapatokkal együtt alkottuk meg szó szerint a szabályt annak érdekében, hogy tisztább legyen a sportág. Célunk, hogy tiszteletben tartsák a szabályt, és eszerint cselekedjenek. Itt nemcsak arról van szó, hogy valaki a cél előtt elengedi a másikat, mindenre figyelni fogunk – a nyilatkozatokra, a kerékcserékre egyaránt” – mondta Mosley.
A Formula–1 nézettsége tavaly nagyon visszaesett, és ennek elsősorban az volt az oka, hogy Barrichello az Osztrák Nagydíj utolsó kanyarjában elengedte maga mellett Michael Schumachert. A német tavaly Indianapolisban visszaadta a kölcsönt (igaz, ez csak tévedés volt, mert egyrészt nem is a csapat utasította rá, másrészt elnézte, hol a célvonal), közvetlenül ez vezetett a szabálymódosításhoz. Az idén ennyire feltűnő eset nem történt, a Brit Nagydíj után Michael Schumacher azt említette meg, hogy Coulthard elengedte maga mellett Räikkönent, aki ezután közvetlenül támadhatta a Toyotákat. Akkor ez nem járt következménnyel, de Mosley nyilatkozata alapján a hátralévő két futamon szigorúbbak lesznek a bírák.
Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója szerint Michael Schumacher Barrichello segítsége nélkül is világbajnok lesz, és ez a győzelem sokkal édesebb lesz, mint az előző években aratottak. "Az összes vébécím értékes, de az idei különös elégtétel lenne, mert nagyon szoros a csata. Michael monzai győzelme nagyon jót tett nekünk morálisan, de nem akarok jósolgatni. Az indianapolisi pálya kiszámíthatatlan, és bár Szuzukában mindenki a mi győzelmünket várja, nem mernék semmire sem fogadni. Az zavar egy kicsit, hogy Michael autója túlságosan is megbízható volt, és félő, hogy megvalósul a kiesési átlag törvénye” – mondta Brawn.
Montoya is nagyon régen szenvedett műszaki hiba miatt, a Brawn által emlegetett "szerencse forgandó” elv őt is utolérheti, és Räikkönen kezére játszhat. "Ha Kimi nyer vasárnap, minden a feje tetejére áll. Ô is a vébégyőzelemért csatázik, ugyanúgy esélyes, mint Michael vagy én, és biztos, hogy nem fogja feladni” – vélekedett a konstruktőrök pontversenyében vezető Williams-istálló kolumbiai versenyzője, aki elárulta, hogy ha vasárnap Barrichello vezet előtte, nem fog olyan elánnal támadni, mint ha Schuminak lenne a nyomában, de a német utolérése érdekében sem fog túlmenni az ésszerűség határán.