A hetedik helyről rajtoló Michael Schumacher nyerte meg az Egyesült Államok Nagydíját, amelyen meghatározó szerepet játszott egy futó zápor. A csapatversenyben az élre ugró Ferrari németje még nem lett világbajnok, a második helyezett Kimi Räikkönen ugyanis kilenc ponttal van csak mögötte. Juan Pablo Montoya négyszer volt a boxban a kaotikus versenyen, amelyet a hatodikként zárt, és ezzel elbúcsúzhatott vb-reményeitől.
Michael Schumachert Indianapolisban a szerencse is segítette, a zuhogó esôben esélyt sem hagyott michelines vetélytársainak
Michael Schumachert Indianapolisban a szerencse is segítette, a zuhogó esôben esélyt sem hagyott michelines vetélytársainak
Michael Schumacher nem tehetett mást, a verseny előtt elismerte, hogy túl korán leírta Kimi Räikkönent. A McLaren finn pilótáját Indianapolisba igyekezvén már nem tartotta veszélyesnek a vb-csatában, csak Juan Pablo Montoyára összpontosított. "A legközelebbi riválisom csak három hellyel van előrébb nálam, úgyhogy nem olyan rossz az a hetedik rajtkocka. Az, hogy Kimié a pole, komplikáltabbá teszi a helyzetet, már őt sem lehet kizárni” – mondta Schumacher. Érdekességképpen: ha a pilóták a hivatalos időmérőn elért helyezéseikért kaptak volna Indianapolisban pontot, Räikkönen 85, Montoya és Michael Schumacher 84-84 egységgel várhatná az idényzáró szuzukai futamot. Ám e számolgatások csak a rajtceremóniáig voltak érdekesek, onnan már csak az számított, ami az aszfaltcsíkon történik. A nézők és a szakemberek felváltva nézegették a pályát és az égboltot, hiszen felhők jöttek, felhők mentek Indianapolis felett, és némi csapadék is hullt a pályára. A pilóták nagy része átmeneti (intermediate) gumikkal hajtott ki a rajtrácsra, de percről percre változott a helyzet, olykor kisütött a nap, máskor szemerkélt az eső. A felvezető kört a nagymenők már száraz pályára való abronccsal teljesítették, és értelemszerűen ezzel is kezdték a versenyt. A rajtnál Räikkönen álomszerűen jött el, a pálya száraz oldaláról induló Rubens Barrichello és Montoya visszaesett, Olivier Panis feljött a második helyre. A francia mögött Ralf Schumacher, Barrichello, M. Schumacher, David Coulthard és Montoya következett, DC a második kör elején megelőzte a címvédő által lehagyott Barrichellót. A brazilt a harmadik kör elején Montoya támadta, de ami ment Schuminak és Coulthardnak, az nem sikerült a kolumbiainak, aki összeakadt a ferrarissal, és kilökte őt.
Az Egyesült Államok Nagydíja, a 16 futamos Formula–1-es világbajnokság 15. állomása, Indianapolis A 73 körös (306.016 km) verseny végeredménye: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:33:35.997 (átlag: 196.164 km/óra) 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, Michelin) 18.258 mp h. 3. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 37.964 mp h. 4. Trulli (olasz, Renault, M) 48.329 mp h. 5. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 56.403 mp h. 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1 kör h. 7. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1 kör h. 8. Wilson (brit, Jaguar-Cosworth, M) 2 kör h. 9. Da Matta (brazil, Toyota, M) 2 k h., 10. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 4 k h., 11. Kiesa (dán, Minardi-Cosworth, B) 4 k h. Feladta: Barrichello (brazil, Ferrari, B, ütközés Montoyával) 2, R. Schumacher (német, Williams-BMW, M, kicsúszás) és Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M, kicsúszás) 19-19, Panis (francia, Toyota, M, kicsúszás) 25, Button (brit, BAR-Honda, B, motor) 39, Alonso (spanyol, Renault, M, motor) 42, Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M, műszaki hiba) 43, Firman (ír, Jordan-Ford, B, műszaki hiba) 46, Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B, motor) 61 megtett kör után Leggyorsabb kör: M. Schumacher (13. kör) 1:11.437 (átlag: 211.252 km/óra)
A Williamsnél elmondták, félnek az ütközéstől, és be is igazolódott a félelmük, Barrichello és Montoya ütközése visszavetette a grove-i vb-aspiránst, akinek a nyolcadik helyről kellett felzárkóznia. Ralf megelőzte Panist, miközben eleredt az eső. Percről percre változott az állás, csak Räikkönen helye volt biztos. A hetedik kör végén a finn mögött R. Schumacher, Coulthard, Montoya, Fernando Alonso, M. Schumacher, Jarno Trulli sorrend alakult ki, és elállt az eső. Michael Schumacher az esős percekben visszaesett – ha kicsit esik, a Michelin sokkal jobb a Bridgestone-nál (ha szakad, a Bridgestone a jobb). Räikkönen fokozatosan elhúzott Ralftól és Coulthardtól, Montoyát Alonso, a spanyoltól jócskán lemaradó M. Schumachert Trulli támadta. A címvédő és a két Williams-BMW egyszerre támadt fel, a 14. körben Montoya megelőzte Coulthardot, és kialakult az álomszerű eredmény: 1. Räikkönen, 3. Montoya, 6. M. Schumi – ebben az esetben mindhárom pilóta 85 ponttal állna. Ralf Schumacher kezdte a szervizeléseket a 15. körben, miközben Coulthardot Alonso is megelőzte. Montoya és DC egyszerre állt ki a boxba, a kolumbiai kiállása 15 másodpercig tartott, ő ezzel visszaesett a skót mögé. Räikkönen a 19. körben állt ki, neki nem rontották el a kerékcseréjét. A finn szervizelése után az élre álló M. Schumacher a Ralf, Räikkönen, Alonso trió mögé jött vissza a saját kiállása után, miközben eleredt az eső, de most már szakadt, azaz jöttek a Bridgestone percei. A német az első kiállása utáni körében azonnal visszament a boxba vizesgumikért, miközben Ralf Schumacher és Mark Webber kicsúszott. A többiek is a boxba hajtottak, ismét átláthatatlan volt a verseny. Az élen ekkor Jenson Button állt, és adott is egy kört Montoyának! A BAR angolja mögött Heinz-Harald Frentzen, Justin Wilson, Räikkönen, Alonso és M. Schumacher következett, de Wilson visszaesett – és elállt az eső. A 28. körben Schumacher megelőzte Räikkönent és a harmadik helyre ugrott, majd lekörözte a tizedik helyen haladó Montoyát. A német nem sokkal később Frentzen mellett is elment, a második helyre ugorva már úgy alakult számára az állás, hogy az övé a világbajnoki cím. A 38. körben Michael Schumacher Buttont is megelőzte, és vidáman menetelt hatodik világbajnoki címe felé. Mögötte Button, Frentzen, Räikkönen, Heidfeld, Trulli, Giancarlo Fisichella, Alonso, Montoya volt a sorrend, a kolumbiai a 40. körben szárazgumikért a boxba hajtott, majd Räikkönen is így tett, miközben Button a Honda-motor hibája miatt kiállt. Az élen három német haladt, a címvédőt két sauberes kísérte. Montoya Alonso motorhibájának köszönhetően feljött a hetedik helyre, de majdnem egykörös hátrányban volt az előtte haladó Fisichellához képest. Schumi a 48. körben utoljára látogatta meg szerelőit, majd a két sauberes is szervizelt. A Ferrari német pilótájának vb-ünneplését Räikkönen igyekezett megakadályozni, az 55. körben megelőzte Frentzent, és feljött másodiknak. A hajrában az élcsoportban már nem nagyon változott a helyzet, Trulli tíz körrel a leintés előtt megelőzte Heidfeldet, és hat volt hátra, amikor Montoya elment Frentzen mellett (Wilson lett a nyolcadik, ezzel megszerezte első vb-pontját). Michael Schumacher nyert, de – ellentétben azzal, ahogy a verseny előtti napokban gondolta – nem Montoya, hanem Räikkönen maradt az egyetlen vetélytársa. Azonban a finn is csak abban az esetben lehet világbajnok Szuzukában, ha nyer, és Schumi nem szerez pontot – minden más esetben a német hatszoros világbajnok lesz. Montoya hátránya tíz pont, de ha pontszámban be is éri a Ferrari németjét, a több győzelem miatt utóbbi örülhet. A konstruktőrök között a Ferrari a Williams elé került, a maranellóiak három ponttal vezetnek a grove-iak előtt – a McLaren esélyei azonban elszálltak.