Kezdődik az aszfaltshow

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.10.02. 22:00
Címkék
Az elmúlt két világbajnoki futamnak Finnországban, illetve Ausztráliában Marcus Grönholm azzal a céllal vágott neki, hogy sorozatban negyedszer is győztessé avassák. A vb-címvédő finn pilótának ez sem hazájában, sem az ötödik kontinensen nem sikerült, mindkét futamot az élről volt kénytelen feladni, és vissza is esett a világbajnoki pontversenyben a harmadikról az ötödik helyre.
A francia Gilles Panizzi az aszfaltkirály, de nagyon sokan szeretnének felülni a trónjára
A francia Gilles Panizzi az aszfaltkirály, de nagyon sokan szeretnének felülni a trónjára
A francia Gilles Panizzi az aszfaltkirály, de nagyon sokan szeretnének felülni a trónjára
A francia Gilles Panizzi az aszfaltkirály, de nagyon sokan szeretnének felülni a trónjára
A francia Gilles Panizzi az aszfaltkirály, de nagyon sokan szeretnének felülni a trónjára
A francia Gilles Panizzi az aszfaltkirály, de nagyon sokan szeretnének felülni a trónjára
Ezúttal nem ő az első számú favorit, jó hír viszont a Peugeot-csapat számára, hogy Olaszországban az elmúlt három évben Gilles Panizzi, a team francia menője nem talált legyőzőre. Az ötvenedik vb-futamára készülő aszfaltspecialista bízik benne, hogy véget ér a csapat rossz sorozata, és neki – Grönholmmal ellentétben – összejön a negyedik győzelem zsinórban. Corrado Provera gárdája számára már csak azért is fontos, hogy hozza az eredményeket, mert a Citroen az elmúlt futamokon szép lassan utolérte, és 110-110 ponttal holtverseny alakult ki a márkák világbajnoki tabellájának élén.
A két francia gyár között októberben hatalmas csata várható, hiszen a Peugeot és a Citroen egyaránt bivalyerős az aszfalton, és e hónapban három aszfaltralit rendeznek Európa mediterrán tájain (két hét múlva Korzikán gyűlik össze a mezőny, egy hétre rá pedig Katalóniában rendezik a vb-sorozat utolsó előtti viadalát). Az idei aszfaltralikon hengerelt a Citroen: az idénynyitó Monte-Carlo-ralin és a júliusi németországi viadalon is Sebastien Loeb nyert. Ám míg a hercegségben a második és a harmadik helyet is besöpörték a piros-kékek, Trier környékén már két peugeot-s, Grönholm és a pontversenyben vezető Richard Burns állt fel a fiatal francia mellé a dobogóra.
Burns egyelőre nem nyert versenyt az idén, ennek ellenére ő áll a tabella első helyén. Hétpontos előnye viszonylag nagynak mondható, ám a Citroen nagyon készül, a minden versenyen induló Loeb, Colin McRae, Carlos Sainz trió mellett Philippe Bugalskit is beveti abban a reményben, hogy eggyel több pilóta férkőzik majd be a csapat saját vb-esélyesei és a citroenes remények szerint valamivel hátrébb "kullogó” Burns közé – óriási taktikai csata lesz, annyi szent.
A küzdelembe talán beleszólhat két kiváló formában lévő fiatal, a fordos Markko Märtin és a subarus Petter Solberg, az előző két verseny győztese. Ôk az autójukkal elsősorban a murván erősek, de ki tudja, talán el tudnak csípni egy dobogós helyezést. Ehhez azonban – éppen négykerekűjük adottságai miatt – jobban oda kell figyelniük a hosszú szakaszokon, amelyek közül a hetes és a tízes lesz a legmegerőltetőbb, a mindkét irányba teljesítendő 52 kilométeres táv a valaha volt leghosszabb a viadal történetében.

45. San Remo-rali, a 14 futamos rali-vb 11. állomása
Az össztáv: 1375.86 km, a 14 gyorsasági szakasz hossza: 387.36 km. A program. Péntek: 6 gyorsasági (142.14 km), szombat: 4 (149.1), vasárnap: 4 (96.12)
A vb állása 10 verseny után. Pilóták: 1. Richard Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 55 pont, 2. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) és Sainz (spanyol, Citroen Xsara WRC) 48-48, 4. Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) 45, 5. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 38, 6. Märtin (észt, Ford Focus WRC) 37. Gyártók: 1. Peugeot és Citroen 110-110, 3. Subaru 74, 4. Ford 61, 5. Skoda 20, Hyundai 12
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik