Jacques Villeneuve egyéves (kényszer)pihenő után a Renault-csapat tagjaként tér vissza az F1-be, ahol 1997-ben a Williams-Renault-val megnyerte a világbajnokságot. A francia gyár eddigi utolsó vb-címét szerző kanadai csak az idény utolsó három versenyén lesz Fernando Alonso csapattársa, 2005-ben és 2006-ban a Sauber versenyzőjeként indul a sorozatban.
Sikeres tesztek után versenyezhetVilleneuve a múlt heti tesztelésen két napon át próbálgatta az R24-est Silverstone-ban. Az első napon még gondok voltak az ülésével, ezért két és fél másodpercet kapott az élen végző Kimi Räikkönentől. A második napon már sikerült beállítani az ülőkét, és Villeneuve eredményei jócskán javultak, leggyorsabb körével csak 36 ezredmásodperccel maradt el a csütörtöki legjobb, Szato Takuma mögött.
"Sokat bajlódtunk az üléssel, eleinte annyira mozgott, hogy a kormányba kellett kapaszkodnom, hogy ne csúszkáljak. Hozzá is kellett szoknom a sebességhez, az új gumiknak köszönhetően három-négy másodperccel gyorsabb voltam, mint tavaly. Előttem Fernando Alonso körözött a kocsival, rá volt beállítva a gép. Miután minden gondon túllendültünk, állítottunk rajta, és végre éreztem a kocsit, ami a legalapvetőbb az autóversenyzésben" - árulta el Villeneuve.
A kanadai egész évben egyetlen versenyen sem jelent meg, de televízión nyomon követte az eseményeket. Márciusban kemény edzésbe kezdett, a nyáron pedig előbb részt vett a hagyományos goodwoodi fesztiválon, amelyen édesapja F1-es autóját vezette, majd meglátogatta a Sauber főhadiszállását. ---- "Edzettem, és egyszer csak rájöttem, hogy értelmet kell adnom a sok munkának. Kicsit talán kétségbe is estem, hiszen tudtam, hiányzik valami, mégpedig egy jó szerződés. Nagyon tetszett, amit Svájcban láttam, főleg a szélcsatorna nyűgözött le. Az az építmény tökéletesen megmutatja, mennyire felkészült csapat a Sauber. Peter Sauber volt az egyetlen, aki komolyan érdeklődött irántam, és egy hónapja le is ültünk tárgyalni. Minden nagyon gyorsan ment, különösen azért, mert a Saubernél nincsenek hatalmi harcok. Családias a hangulat, minden adva van, ami a nyugodt versenyzéshez kell" - mondta Villeneuve, de rögtön leszögezte: egyelőre nem foglalkozik leendő kenyéradóival, most még a Renault-ra összpontosít.
A francia csapat hárompontos hátránnyal követi Villeneuve egykori istállóját, a BAR-t a konstruktőrök pontversenyében, és célja, hogy legyőzze a brit-japán alakulatot. Villeneuve is erre tör, hiszen a BAR-nál tavaly csúnyán elbántak vele ahhoz képest, hogy egykor maga is részt vett a gárda megalapításában. "Jenson Buttont szembeállították velem, úgy éreztem, az volt a céljuk, hogy Jenson legyőzzön engem. A csapatvezetőség erőfitogtatása volt ez, de köszönöm David Richardsnak, hogy elzavart, mert jót tett ez az egy év. Az, hogy a BAR-on belül nincs minden rendben, Jensonon is látszik, talán éppen ezért megy el a Williamshez. Persze azt is elhiszem, hogy visszavágyik ahhoz a csapathoz, amely először adott neki lehetőséget az F1-ben."
Fejet hajt egykori csapattársa előttVilleneuve arra a kérdésre, mit tudott volna csinálni a BAR-Hondával az idén, diplomatikusan válaszolt: "Nem hiszem, hogy versenyt tudtam volna nyerni. Senki sem tudott volna Jensonnál többet kihozni ebből az autóból. A Ferrarinál azonban hibátlanul dolgoznak, és emiatt a többieknek alig van esélye. Az F1 szerintem nem a Ferrari miatt lett unalmasabb, a versenyeket a sok boxkiállás rontotta el. Az első szervizelést öt körrel a rajt után, az utolsót öt körrel a leintés előtt bonyolítják le, közben az ember azt sem tudja, mi zajlik a versenyen, ki hogyan áll. Nincs ritmusa a futamoknak, ezért néha ki is kapcsoltam a tévét."
A kanadai az utolsó három viadalon szeretne jó eredményeket elérni, de futamgyőzelmére kevés esélyt ad. "Már akkor elégedett leszek, ha nem kapok ki nagyon Fernandótól. Alonso nagyon jó pilóta, és bár sokkal fiatalabb és tapasztalatlanabb nálam, ezekben a hetekben én fogok tőle tanulni" - vélekedett Villeneuve, aki a jelek szerint felkészült a spanyolleckékre. ---- Jacques Villeneuve-höz hasonlóan Cristiano da Matta is úgy érkezett a Formula-1-be, hogy előtte megnyerte az egyik legnagyobb észak-amerikai nyitott karosszériás sorozatot. A 2002-es Cart-bajnoknak azonban közel sem voltak olyan sikerei a Formula-1-ben, mint a kanadainak, vagy Juan Pablo Montoyának, a Cart 1999-es királyának. Kirándulása inkább Michael Andrettiéhez és Alessandro Zanardiéhoz hasonlítható, tengerentúli sikereik után ők sem tudtak befutni a száguldó cirkuszban.
A Toyotától a Magyar Nagydíj előtt elbocsátott Da Matta ráadásul mindannyiuknál sértettebben távozott az F1-ből, ahová már nem akar visszatérni. "Nem érdekel már a Formula-1, a Ferrarinak is nemet mondanék, még akkor is, ha Michael Schumacher az autójába ültetne. A szó szoros értelmében nincs versenyzés a Formula-1-ben, mindenki fúrja a másikat. Tudtam ezt akkor is, mielőtt idejöttem volna, de belülről is kíváncsi voltam rá. A Toyotáról annyit, hogy az új autója még a tavalyinál is rosszabb, és amióta kiraktak, ugyanúgy eredménytelen, mint velem" - fogalmazott a brazil. Da Matta helyét Ricardo Zonta vette át, a korábbi tesztpilóta Belgiumban a verseny hajrájában a negyedik helyről esett ki. Ha nincs a csapat első idei motorhibája, Zonta a kölniek legjobb 2004-es eredményét érte volna el…