A 2005-ös idényre készülő gárdák az aktív felkészülés második hetében járnak, a csapatot váltó pilóták már kipróbálták új autóikat, megismerkedtek új munkatársaikkal. Azok a csapatok, amelyeknél még nem ismert a jövő évi pilótapáros, a jelölteket méregetik, a gyárakban pedig gőzerővel folyik a jövő évi négykerekűek fejlesztése.
A Toyota jól áll az új TF105-össel, Mike Gascoyne technikai igazgató szerint karácsony előtt kész lesz a gép, amellyel jövőre Ralf Schumacher és Jarno Trulli állhat rajthoz. "Melbourne-ben teljesen új aerodinamikai elemek lesznek a TF105-ösön, amely reményeink szerint sebességben és megbízhatóságban is felveszi a versenyt az élcsapatokkal" - mondta Gascoyne.
A Ferrarinak még három hónap kell ahhoz, hogy pályára küldje F2005-ösét. A február végére elkészülő autót az első versenyeken be sem vetik a maranellóiak, akik az F2004 módosított változatával kezdik az új idényt. A tesztek eredményétől függően a harmadik, a negyedik vagy az ötödik futam után vetik be élesben az új autót. Az F2005-öst más felállásban készítik el Maranellóban, mint az utóbbi évek világbajnok négykerekűit, ezúttal nem Rory Byrne irányítja a munkát, hanem Aldo Costa. Az olasz 2006 végén, amikor Byrne elhagyja a Ferrarit, teljesen átveszi az irányítást a gyártási részlegen, amelyet Byrne mostantól csak felügyel.
"A feleségem szülőföldjére, Thaiföldre szeretnék költözni. Hétezer négyzetméteres földünk van a tengerparton, ott építünk egy üdülőfalut" - mondta a dél-afrikai Byrne.