Igen eseménydúsan indult a Formula-1-ben december második hete: a Ferrari előjött egy költségcsökkentő tervezettel, amelyet azon nyomban elutasítottak a vetélytársai; az F1 gazdasági irányításáért folyó csatában a bankok pert nyertek Bernie Ecclestone-nal szemben; ismét veszélybe került a Brit Nagydíj megrendezése; Paul Stoddart, a Minardi csapatvezetője elmondta, hogy az egész istálló szeretné jövőre is Faenzában látni Baumgartner Zsoltot.
Kezdjük a magyar pilótával, akiről igen kedvezően nyilatkozott ausztrál főnöke. "Nagyon remélem, hogy jövőre is Zsolt ül az egyik autónkban, és ezzel nem vagyok egyedül. Ám ne kerteljünk, csak akkor köthetjük meg az új szerződést, ha összegyűjti az ahhoz szükséges pénzt" - mondta Stoddart, aki a novemberben megtartott árverésen másfél millió dollárt keresett csapatának.
A Minardi a többi csapathoz hasonlóan elutasította a Ferrari ama tervezetét, amely szerint 2005-től az istállók és a gumigyárak fejenként 15 ezer kilométert tesztelhetnek. A többiek, akik 24 napban maximálnák a tesztelést, azt kifogásolják, hogy a Ferrari a saját 15 ezer kilométere mellett a Bridgestone-ét is maradéktalanul felhasználhatja, míg a michelineseknek el kell osztaniuk egymás között a francia gyár keretét.
A Ferrarihoz hasonlóan Bernie Ecclestone is bukott, a Formula-1 ura a londoni legfelsőbb bíróságon az F1 gazdasági irányítását végző cég fő részvényesei, a Bayerische Landesbank, a JP Morgan és a Lehman Bro- thers ellen vesztett pert. A Speed Investments néven tömörülő bankok a Formula One Holding 75 százalékát birtokolják, de a kisebbségi tulajdonos Ecclestone egy személyben dönt mindenben. Ecclestone a döntés ellenére azt mondja, a helyzet nem változik.
Szintén Ecclestone a főszereplője a Brit Nagydíj körüli vitának: az F1 első embere csütörtökig adott haladékot a szervezőknek, hogy aláírják a verseny megrendezéséhez szükséges papírokat. Ha addig nem történik semmi, 2005-ben nem lesz Brit Nagydíj.