Vasárnap Barcelonában leleplezték a BAR-csapat idei autóját, a Honda-motorral hajtott 007-est.
Szato Takuma (jobbra) és Jenson Button (balra) külön harcot vív az idén az elsô BAR-gyôzelem megszerzéséért
Szato Takuma (jobbra) és Jenson Button (balra) külön harcot vív az idén az elsô BAR-gyôzelem megszerzéséért
Az ünnepélyes bemutató előtt Jenson Button tett néhány kört a Circuit de Catalunyán, és megerősítette korábbi véleményét, amely szerint a csapat képes lesz megszerezni első győzelmét. A BAR tavaly diadal nélkül lett második a konstruktőrök világbajnokságában, miközben a mögötte végző Renault, Williams és McLaren is elért egy-egy futamgyőzelmet. A British American Tobacco által 55, a Honda által 45 százalékban birtokolt csapat pilótafelállása változatlan, továbbra is Button és Szato Takuma kormányozza a piros-fehér négykerekűket. A vezetőség viszont megváltozott, David Richards csapatvezető távozása után a szakember egyik segítője, Nick Fry lépett elő istállófőnökké. "A tavalyi idény a második helyünknek köszönhetően csodálatosra sikerült, de a győzelem hiánya miatt csalódottak is voltunk. A most meghatározott hároméves tervünk végső célja a világbajnoki cím megszerzése, az első lépést az első diadal jelenti majd, és ezt remélhetőleg el is érjük a 007-essel" - fogalmazott Fry.
Az autó a tavalyi finomított, és az új szabályoknak megfelelően beállított változata, míg a motor kétszer olyan hosszú élettartamú, mint a 2004-es. A 006-ossal Button tízszer került fel a dobogóra, négyszer lett második, ám a győzelem még hiányzik. "Be kell bizonyítanunk, hogy az előző idény nem egyszeri alkalom volt, tényleg nagyon jók vagyunk. Az élcsapatok között akarunk maradni, a Ferrarit és a McLarent akarjuk szorongatni az idén is. A téli tesztelések nagyon biztatóak, többet dolgoztunk, mint valaha" - mondta Button, aki kis híján visszatért a Williamshez. Az FIA szerződéseket felügyelő bizottsága azonban a BAR-nak adott igazat, és már Button is megbánta, hogy el akart menni. Az angol vasárnap tett néhány kört a barcelonai pályán, amelynek a napokban fejezték be az újraaszfaltozását. Az új réteg azonban nagyon csúszós, a Bridgestone és a Michelin azt tanácsolja a csapatoknak, hogy ne teszteljenek a pályán, inkább válasszák Valenciát. A szakértők szerint a Circuit de Catalunyán a pilóták az első néhány napban 10-15 másodperccel elmaradnának a megszokott időeredményektől.