A hét végén Monte-Carlóban útjára indul a 16 futamos rali-világbajnokság, amelyben az utolsó idényének vág neki a Citroen és a Peugeot. A két francia gyár üzleti megfontolásból vonul ki a sorozatból, de előtte még nagyot akar alakítani, és ennek érdekében mindent meg is tesz. Máris szerződtették a Ford tavalyi párosát, Francois Duval a Citroenhez, Markko Märtin pedig a Peugeot-hoz írt alá egy évre.
Sebastien Loeb indul címvédôként
Sebastien Loeb indul címvédôként
A Ford ezt nemigen bánja, tisztában van vele, hogy az idény után nem csupán e két versenyző áhítozik majd a Focus volánja után, hanem társaik, Sebastien Loeb és Marcus Grönholm is. A Ford az idén Toni Gardemeisterrel és Roman Krestával inkább csak kísérletezik, a tavalyi Focus átalakított változatával nem reálisak a világbajnoki álmai. A 2006-os autót viszont máris fejlesztik, az októberi első teszt után pedig egy év múlva be is mutatkozhat Monte-Carlóban. A Subaru, amely szinte kizárólag Petter Solbergre összpontosít, az idény harmadik versenyén, Mexikóban mutatja be új autóját, amellyel a 2003-as világbajnok versenybe szállhat a francia négykerekűekkel. A norvég mellett az idény nagy részében, így Monte-Carlóban is az ausztrál Chris Atkinson képviseli a Subarut, amikor viszont nem versenyez, a korábbi Formula-1-es versenyző, Stéphane Sarrazin kap lehetőséget - a francia bajnok néhány aszfaltralin indul a gyári csapatban.
Ami a monte-carlói viadalt illeti, a szervezők minden idők legsilányabb mezőnyét hozták össze: mindössze 34 páros adta le a nevezését az idénynyitóra, ez kilenccel kevesebb a tavalyinál. A mezőnyből 12 egység rajtol World Rally Carral, ugyanennyien a junior-vb szereplői, és mindössze tíz privát csapat nevezett. (Ez a probléma nem lesz általános: a februári Svéd Ralira 26 WRC-egység adta le a nevezését, nem beszélve a további versenyzőkről.) Közöttük lesz a világbajnoki versenyen 2003 óta először elinduló Didier Auriol is - 1994 világbajnoka egy Peugeot 206-ossal vág neki a viadalnak. A verseny egyébként nemcsak az indulók, a hó és a jég tekintetében is szűkösebb lesz az eddigieknél. Az új útvonal igazán Monte-Carlóra fókuszál, nem megy fel az Alpokig. A pályabejáráson összesen nyolc kilométer volt a havas szakasz, de az időjósok szerint a hétvégére az is elolvad.