Világbajnoki rajt Monte Carlóban

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2005.01.20. 21:06
Címkék
A hét végén Monte-Carlóban útjára indul a 16 futamos rali-világbajnokság, amelyben az utolsó idényének vág neki a Citroen és a Peugeot. A két francia gyár üzleti megfontolásból vonul ki a sorozatból, de előtte még nagyot akar alakítani, és ennek érdekében mindent meg is tesz. Máris szerződtették a Ford tavalyi párosát, Francois Duval a Citroenhez, Markko Märtin pedig a Peugeot-hoz írt alá egy évre.
Sebastien Loeb indul címvédôként
Sebastien Loeb indul címvédôként
Sebastien Loeb indul címvédôként
Sebastien Loeb indul címvédôként
Sebastien Loeb indul címvédôként
Sebastien Loeb indul címvédôként
A Ford ezt nemigen bánja, tisztában van vele, hogy az idény után nem csupán e két versenyző áhítozik majd a Focus volánja után, hanem társaik, Sebastien Loeb és Marcus Grönholm is. A Ford az idén Toni Gardemeisterrel és Roman Krestával inkább csak kísérletezik, a tavalyi Focus átalakított változatával nem reálisak a világbajnoki álmai. A 2006-os autót viszont máris fejlesztik, az októberi első teszt után pedig egy év múlva be is mutatkozhat Monte-Carlóban.
A Subaru, amely szinte kizárólag Petter Solbergre összpontosít, az idény harmadik versenyén, Mexikóban mutatja be új autóját, amellyel a 2003-as világbajnok versenybe szállhat a francia négykerekűekkel. A norvég mellett az idény nagy részében, így Monte-Carlóban is az ausztrál Chris Atkinson képviseli a Subarut, amikor viszont nem versenyez, a korábbi Formula-1-es versenyző, Stéphane Sarrazin kap lehetőséget - a francia bajnok néhány aszfaltralin indul a gyári csapatban.

Ami a monte-carlói viadalt illeti, a szervezők minden idők legsilányabb mezőnyét hozták össze: mindössze 34 páros adta le a nevezését az idénynyitóra, ez kilenccel kevesebb a tavalyinál. A mezőnyből 12 egység rajtol World Rally Carral, ugyanennyien a junior-vb szereplői, és mindössze tíz privát csapat nevezett. (Ez a probléma nem lesz általános: a februári Svéd Ralira 26 WRC-egység adta le a nevezését, nem beszélve a további versenyzőkről.) Közöttük lesz a világbajnoki versenyen 2003 óta először elinduló Didier Auriol is - 1994 világbajnoka egy Peugeot 206-ossal vág neki a viadalnak.
A verseny egyébként nemcsak az indulók, a hó és a jég tekintetében is szűkösebb lesz az eddigieknél. Az új útvonal igazán Monte-Carlóra fókuszál, nem megy fel az Alpokig. A pályabejáráson összesen nyolc kilométer volt a havas szakasz, de az időjósok szerint a hétvégére az is elolvad.
A 2005-ös gyári mezőny
CsapatPárosNemzetiségAutóGumi
CitroenSebastien Loeb, Daniel ElenafranciaCitroen Xsara WRCMichelin
Francois Duval, Stéphane PrevotbelgaCitroen Xsara WRCMichelin
MitsubishiHarri Rovanperä, Risto PietiläinenfinnMitsubishi WRC05Pirelli
Gilles Panizzi, Hervé PanizzifranciaMitsubishi WRC05Pirelli
Gianluigi Galli, Guido D’AmoreolaszMitsubishi WRC05Pirelli
SubaruPetter Solberg, Phil Millsnorvég, britSubaru Impreza WRCPirelli
Stéphane Sarrazin, Jacques RenuccifranciaSubaru Impreza WRCPirelli
Chris Atkinson, Glenn MacneallausztrálSubaru Impreza WRCPirelli
PeugeotMarcus Grönholm, Timo RäutiäinenfinnPeugeot 307 WRCPirelli
Markko Märtin, Michael Parkészt, britPeugeot 307 WRCPirelli
FordToni Gardemeister, Jakke HonkkanenfinnFord Focus WRCMichelin
Roman Kresta, Jan TomanekcsehFord Focus WRCMichelin
SkodaArmin Schwarz, Klaus WichanémetSkoda Fabia WRCMichelin
Alex Bengue, Caroline EscuderofranciaSkoda Fabia WRCMichelin
Jani Paasonen, Jani VainikkafinnSkoda Fabia WRCMichelin
Janne Tuohino, Mikko MarkkulafinnSkoda Fabia WRCMichelin

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik