A McLaren-istálló a vasárnapi San Marinó-i Nagydíj óta nem győz bocsánatot kérni Kimi Räikkönentől, aki a pole pozícióból indulva nyolc körön át vezetett magabiztosan, mielőtt főtengelyhiba miatt kiállni kényszerült. A finn roppant csalódott volt, hiszen idei első győzelme felé tartott, és ha nincs a technikai gond, akkor - amint azt a tíz pontot végül begyűjtő Fernando Alonso már említette - most Räikkönen lenne a fő téma, nem pedig a vb-éllovas és Michael Schumacher csatája.
A McLaren-csapat bocsánatot kért Kimi Räikkönentôl a vasárnapi versenyen adódó mûszaki hiba miatt
A McLaren-csapat bocsánatot kért Kimi Räikkönentôl a vasárnapi versenyen adódó mûszaki hiba miatt
"Nagyon csalódott vagyok, hiszen jól rajtoltam, és folyamatosan elszakadtam az üldözőimtől. Végre tudjuk, hogy a kocsi az edzésen és a versenyen is gyors, és ha elkerüljük az ilyesfajta problémákat, Barcelonában a győzelemért is harcba szállhatunk" - mondta Räikkönen, aki a kiesése után az autójából kiszállva a falnak csapta a kormánykerekét a McLaren garázsában. A finn nem először járt így, többször is előfordult, hogy fölényesen vezetett, amikor a McLaren-Mercedes megadta magát.
"Szenzációsan vezetett, könnyedén hagyta maga mögött a világbajnokságban vezető Alonsót. Az autó főtengelyében ekkor elromlott egy elosztó, amiért bocsánatot kell kérnünk Kimitől" - fogalmazott Ron Dennis csapatvezető. "Nagyon csalódottak vagyunk, az idei első műszaki hibánk a lehető legrosszabbkor történt. Bocs, Kimi, te mindent megtettél, mi pedig cserbenhagytunk" - tette hozzá Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója.
Räikkönen kieséséből nemcsak Alonso és Schumacher húzott hasznot, hanem Jenson Button is, aki az idén először Imolában állhatott fel a dobogóra. Ám a BAR pilótája még nem örülhet, mert az FIA megtámadta az imolai versenybírók ama döntését, amely szerint az angol pilóta megtarthatta harmadik helyét, pedig autója üzemanyag nélkül a súlyhatár alá esett.
Szavazás
A nemzetközi szövetség fellebviteli bizottsága május negyedikén tárgyalja az ügyet, és akkor dönt Button esetleges megbüntetéséről. A BAR-nak elvileg már meg sem kell jelennie az ülésen, hiszen az autóját a hatórás vizsgálat után visszakapta, és nem neki, hanem a versenybíróknak kell megmagyarázniuk a felmentés okát. Az ítélkezésben történt esetleges hibáért az FIA a felelős, azaz, ez az ügy a szövetség öngóljának tekinthető.
Egyes fórumokon - például a német Auto, Motor und Sport magazin internetes oldalán - azzal vádolták meg a BAR-t, hogy a fő üzemanyagtartály mellett egy kisebb tankot is elhelyezett az autóban, és ebbe csak az utolsó szervizeléskor töltöttek annyi üzemanyagot, amennyi éppen ahhoz kellett, hogy az autó a súlyhatáron belül legyen. Ám az F1-es szakemberek elmondása szerint ilyen plusz tartály minden autóban van, ha ugyanis a nagy tankban már kevés a folyadék, a motorba levegős üzemanyag kerülhet, ami egyrészt teljesítménycsökkenést okoz, másfelől tönkre is teheti a motort - a kis tank viszont mindig tele van, és kizárja ezt a lehetőséget.