A McLaren-istálló az idény eleji tesztek óta először Barcelonában mutatta meg, mire képes az MP4-20-asa, amellyel Kimi Räikkönen roppant magabiztos győzelmet aratott. A télen nagyon ígéretes eredményeket felmutató "ezüst nyíl" az első három futamon nem tudott beleszólni a győzelemért folytatott harcba, Imolában viszont Räikkönen révén már megszerezte a pole pozíciót, és a versenyen is vezetett műszaki hibájáig.
Räikkönennek vasárnap csak a hátsó légterelôjét láthatta Alonso, már ha elég közel volt hozzá –a módosított McLaren-Mercedesszel száguldó finn mellett lassúnak tûnt a Renault vb-éllovasa
Räikkönennek vasárnap csak a hátsó légterelôjét láthatta Alonso, már ha elég közel volt hozzá –a módosított McLaren-Mercedesszel száguldó finn mellett lassúnak tûnt a Renault vb-éllovasa
Valamiért a csapat Barcelonáig képtelen volt úgy összerakni az autót, hogy az versenyben legyen a Renault-val, amely mostanra nagy előnyt szerzett a pontversenyben. Az első futamon, Ausztráliában az eső miatt még nem lehetett tudni, pontosan mire képes a McLaren-Mercedes, a pilóták az időjárási körülmények miatt a mezőny közepéről rajtoltak. A futam alatt sem voltak képesek feljönni, Juan Pablo Montoya csúszkált, Räikkönen pedig lefulladt a rajtnál, és csak a mezőny végéről indulhatott. Malajziában és Bahreinben az edzésen lassú volt az autó, így hiába gyorsult fel a versenyen a többiekhez képest, a futam korai szakaszán a lassabbak mögé ragadt, és ezzel elszálltak a remények.
Viszont Sepangban Räikkönen, Szahírban pedig a Montoyát helyettesítő Pedro de la Rosa futotta a leggyorsabb kört, ami már biztató jel volt. A Bahreini GP-t követő háromhetes szünet alatt sikerült megoldani a rossz edzések rejtélyét, és Räikkönen Imolában már megszerezte az első rajtkockát. Vezetett is, de a főtengely meghibásodása miatt korán kiesett. Montoyát ezúttal Alexander Wurz helyettesítette, és a BAR utólagos kizárásával harmadik lett.
Úgy tűnt, egyben van a kocsi, és ezt alátámasztották Pedro de la Rosa teszteredményei is. A spanyol sorozatban ért el kiváló köridőket, ami meggyőzte a csapatot arról, hogy az imolai remeklés nem volt véletlen. A legmeggyőzőbb bizonyíték pedig a barcelonai produkció volt, Räikkönen érinthetetlen volt Spanyolországban.
Az autó felgyorsulásához kellett néhány módosítás, a wokingi istálló Barcelonában új motort, új elsőkerék-felfüggesztést, valamint új első és hátsó légterelőt használt. A Mercedes V10-ese nagyobb teljesítmény leadására képes, a stuttgartiak ígérete és a Barcelonában látottak alapján azonban megbízhatóságából nem veszít. A vezetőszárnyak átalakításával a kerekekre ható légáramlást javította a csapat (a kipufogócsőből kiáramló forró levegőt a gumikra irányítják, így a hátsó kerekek gyorsabban felhevülnek, és a pilóták eredményesebbek egy körön), a felfüggesztés módosítása pedig a lassú kanyarokban elért sebességet növelte meg.
"Kétségtelen, hogy nagyon jó az autó. A motor bivalyerős, és a többi módosítás is bevált, és gyorsabbak voltunk mindenkinél. Lendületben kell maradnunk, és több hasonló eredményt kell elérnünk. Már a szombati edzés után biztos voltam a győzelemben, rengeteg adat támasztotta alá, hogy ellenfeleink előtt vagyunk. A következő verseny Monte-Carlóban lesz, már nagyon várjuk" - fogalmazott a verseny után Ron Dennis, a csapat főnöke.
Räikkönennel Montoya is képtelen volt tartani a tempót, a két verseny kihagyása után visszatérő dél-amerikait nem dicsérték meg a futam után, igaz, Dennis elismerte, hogy nem csak rajta múlt a harmadik hely. "Csalódottak vagyunk Juan Pablo miatt, megszerezhette volna idei első dobogós helyezését. Ám egyszer megcsúszott, egyszer pedig gondok voltak autója üzemanyag-beömlő nyílásával. Egymás után kétszer is a boxba kellett hajtania, amiért csak hetedik lett" - fogalmazott Dennis.
Montoya szerint már az első métereken eldőlt, hogy nem állhat a dobogóra. "Trulli mögül rajtoltam, és mellé tudtam kerülni. Ám ő rám húzta a kocsiját, lekerültem az aszfaltról, és lassítanom kellett, ami miatt jó néhány helyet veszítettem. Óriási szerencsém volt, hogy nem pördültem meg, és nem alakult ki tömegkarambol" - mondta a verseny után is ideges Montoya, aki vélhetően még ennek a hatása alatt állva pördült meg a hetedik körben.
A hazai pályán versenyző Fernando Alonso Renault-ja az első boxkiállás előtt a többiekhez képest lelassult, a spanyol és csapattársa, Giancarlo Fisichella is a hátsó kerekek kopására panaszkodott. Ám a szervizeléskor változtattak a nyomáson, és megoldódott a probléma. Fisico azonban nem lélegezhetett fel, az autója elejével voltak gondok, ami miatt a boxba kellett hajtania. Érdekes lett volna, mit tesz a Renault, ha nincs ez a probléma, hiszen a meghibásodás előtt a pontversenyben nála sokkal jobban álló Alonso előtt haladt…
A Ferrarinál sokszor láthattunk már ilyen esetben helycserét, erre azonban az idén még egyáltalán nem volt lehetősége a Scuderiának. Rubens Barrichello csak Ausztráliában, Michael Schumacher pedig Imolában volt képes úgy versenyezni, mint az előző években. Vasárnap Barrichellónak esélye sem volt a pontszerzésre, míg a dobogóra hajtó Schumival a gumijai babráltak ki. "Különös, hogy amíg a jobb oldali kerekekkel semmi baj sem volt, a bal oldalon mindkettő defektes lett. Rengeteg tennivalónk van a monacói verseny előtt" - mondta a címvédő, aki 34 ponttal áll Alonso mögött.
A Bridgestone máris elkezdte vizsgálni a defekt okait. "A hátsó kerék kopásával semmi baj sem volt, Michael vélhetően szilánkokra futott, vagy a szeleppel lehetett gond. Komplikált az ügy, mert Michael a defekt előtt az autó bizonytalanságára panaszkodott, majd hirtelen az összes nyomás elfogyott" - fogalmazott a Bridgestone szóvivője. ----