A szabályok szerint csak olyan csapat indulhat el egy Formula-1-es futamon, amelynek van érvényes versenyszerződése, és a pilótáinak szuperlicencére is áldását adta az FIA. A Toyota csak a San Marinó-i Nagydíj előtt adta be ezeket az okmányokat, és sokan sejtik, hogy a késés miatt vonta vissza fellebbezését, amelyet Ralf Schumacher 25 másodperces időbüntetése miatt nyújtott be az imolai verseny után.
"A nemzeti engedélyünkkel volt gond, a hatósággal későn sikerült megegyeznünk a licencünkről, amelyet azóta elfogadott az FIA. Ez az apró hiba súlyos következményekkel járhat, amelyekért adott esetben magunkat is okolhatjuk" - fogalmazott Howett. Az FIA vizsgálja az ügyet, de még nem kezdeményezett eljárást - előfordulhat, hogy ezt csak abban az esetben teszi meg, ha az egyik rivális feljelenti a Toyotát. A kölniek, akik jelenleg másodikak a konstruktőrök pontversenyében, az első három versenyen 29 pontot szereztek. Meglehet, megfosztják e gyűjteménytől a csapatot, ám valószínűbb az enyhébb szankció, azaz a pénzbüntetés, vagy a megrovás.
A BAR közben végleg lemondott arról, hogy megpróbálja megváltoztatni a San Marinó-i Nagydíjat követő szankciókat (imolai pontjai elvesztése, eltiltás a Spanyol és a Monacói GP-ről). A csapat a hét elején még monte-carlói beállításokkal tesztelte 007-esét, ám a Honda utasítására a brackleyi gárda felhagyott ezzel. A mérnökök azonban elárulták, hogy nem módosítanak a kérdéses üzemanyagtartályon, amelynek szerkezeti felépítését nem tartotta szabálytalannak az FIA. Úgy vélik, a május 29-ei Európai Nagydíjon egy hat kilogrammos ballaszttal a súlyprobléma is megoldódik. ---- W ---- A