Itt nincs kis hiba

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2005.05.17. 20:28
Címkék
A Formula-1-es mezőny a hét végén a nagydíjhelyszínek többségéhez hasonló, tágas tesztpályákról beköltözik Monte-Carlóba, és a szűk utcákon, az alagútban és közvetlenül a tengerparton száguldva küzd meg a pontokért. A hercegség pályája kétségtelenül a leglátványosabb helyszín a sorozatban, az autósport történetének egyik legnagyobb klasszikusa. Monacóban bárki meglepetést szerezhet, a tapasztalatok azt mutatják, hogy ritkán győz itt olyan versenyző, aki a végső összesítésben is elnyeri a trófeát.
Az elmúlt kilenc évben csupán kétszer örülhetett a világbajnoki címnek a monacói győztes, ami azt is jelzi, hogy ezen a pályán nem nagyon ment az utóbbi években Michael Schumachernek. A hétszeres világbajnok német a kilencvenes években négyszer is nyert a hercegségben, ám 2001 óta egyszer sem örülhetett tíz pontnak a jelenlegi versenynaptár legrövidebb pályáján. Azokban a szezonokban, amelyekben a Ferrari szinte megállíthatatlanul halmozta a győzelmeket, Monacóban nem sikerült diadalmaskodni: 2002-ben David Coulthard, tavaly Jarno Trulli pezsgőzhetett a célba érkezés után.

A Scuderia az idén nincs bombaformában, tehát bizonyos nézőpontból neki áll a zászló. Schumiék Fioranóban készültek fel az utcai versenyre, míg mások a franciaországi Paul Ricard-tesztpályát jelölték ki gyakorlásuk helyszínéül. Persze minden készültség feleslegessé válhat, az autó is hiába működik tökéletesen, ha a pilóta hibázik, nem a menekülőzóna, hanem az utat szegélyező betonfal állítja meg - véget vetve a hibázó versenyének is. "Itt nincsen kis baleset, itt minden hibáért drágán megfizet az ember.

Monacóban minden autóversenyző nyerni akar, természetes hát, hogy nekem is ez a célom" - mondta Mark Webber, a Williams sofőrje.
A pilóták többsége éppen azért tartja fontos versenynek a Monacói Nagydíjat, mert itt van a legnagyobb szerepe a vezetői tudásnak. Itt lehet a legkönynyebben legyűrni a gyengébb autó okozta hátrányt, és odapörkölni a nagyoknak. Webber nem is titkolja, hogy pontosan erre készül, de nem csak ő szeretné felbolygatni a Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Jarno Trulli éllovas hármas belharcát. Mások, mint a Red Bull-os Coulthard, szintén erre törekszenek, hiszen tudják, ennél nagyobb esélyük nemigen lesz az idén a győzelemre.

Szavazás

Ki lesz az idén a Formula–1 világbajnoka?

Írja be az itt látható számot!
52. Monacói Nagydíj, a 19 futamos F1-es vb 6. állomása, Monte-Carlo
A menetrend. Csütörtök. 11: 1. szabadedzés, 14: 2. szabadedzés (tv: DSF, 17, 21.15 - felvételről). Szombat. 9: 3. szabadedzés (tv: DSF - élő), 10.15: 4. szabadedzés (tv: RTL, 11 - felvételről), 13: 1. időmérő edzés (tv: RTL, RTL Klub - élő). Vasárnap. 10: 2. időmérő edzés (tv: RTL - élő), 14: a verseny rajtja (tv: RTL, RTL Klub - élő)

A vb állása
Pilóták: 1. Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 44, 2. Trulli (olasz, Toyota, M) 26, 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 17, 4. R. Schumacher (német, Toyota, M) és Fisichella (olasz, Renault, M) 14-14, 6. Webber (ausztrál, Williams-BMW, M) 12, 7. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone), Coulthard (brit, Red Bull-Cosworth, M) és Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes, M) 10-10, 10. Heidfeld (német, Williams-BMW, M) 9, 11. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 8, 12. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 6, 13. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas, M) 5, 14. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, M) 4, 15. Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth, M) 3, 16. Massa (brazil, Sauber-Petronas, M) 2, 17. Liuzzi (olasz, Red Bull-Cosworth, M) 1
Konstruktőrök: 1. Renault 58, 2. Toyota 40, 3. McLaren 37, 4. Williams 21, 5. Ferrari 18, 6. Red Bull 14, 7. Sauber 7
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik