Alonsónak áll a zászló

H. T.H. T.
Vágólapra másolva!
2005.07.25. 23:34
Címkék
A Német Nagydíjat látva nem kell tovább óvatoskodnunk, Michael Schumachernek szemernyi esélye sincs megvédenie a címét. Nemcsak a hockenheimi ötödik helye és a világbajnoki pontverseny listavezetőjével szembeni 40 pontos hátránya mondatja ezt velünk - és számos kollégánkkal -, hanem az a kilátástalan harc is (elsősorban éppen az), amelyet a hétszeres világelső meg fegyverhordozója, Rubens Barrichello vívott a 67 kör során.
Fisichella (balra) sokáig a középmezônyben autózott, aztán megbütykölték a fékeit, és szárnyra kapott
Fisichella (balra) sokáig a középmezônyben autózott, aztán megbütykölték a fékeit, és szárnyra kapott
Fisichella (balra) sokáig a középmezônyben autózott, aztán megbütykölték a fékeit, és szárnyra kapott
Fisichella (balra) sokáig a középmezônyben autózott, aztán megbütykölték a fékeit, és szárnyra kapott
Fisichella (balra) sokáig a középmezônyben autózott, aztán megbütykölték a fékeit, és szárnyra kapott
Fisichella (balra) sokáig a középmezônyben autózott, aztán megbütykölték a fékeit, és szárnyra kapott

Schumi I kászálódik lefelé a trónról - Fernando Alonso pedig pont odatart hétmérföldes léptekkel. Ebben Fortunának is hatalmas szerepe van, mivel a Német GP-t legalább annyira Kimi Räikkönen veszítette el, mint amennyire Alonso megnyerte. A finn féltávig magabiztosan haladt az élen, mígnem McLaren-Mercedese megadta magát. Nem először az idényben. Wokingban is jól tudja mindenki, hogy hiába nincs sebesebb a mezőnyben az ezüst nyílnál, a rivális Renault-k sokkal megbízhatóbbak a Mercedeseknél, ami a végelszámolásnál sokat, nagyon sokat nyomhat a latban. "Minden jel arra vall, hogy a pilótáknál eldőlt a világbajnoki cím sorsa. Reálisan nézve már csak parányi az esélyünk, jóllehet addig nem adjuk fel, amíg matematikai sanszunk van a sikerre" - mondta Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója. Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke Juan Pablo Montoya fantasztikus versenyzésére (a kolumbiai az utolsó helyről indulva lett második) utalva kijelentette: "A sebességünk és az autó teljesítménye szinte az egész hétvégén jó volt. Ebből kell erőt merítenünk, hiszen jó esélyünk volt a kettős győzelemre."

A Renault-nál a látszat - Alonso győzelme és Giancarlo Fisichella negyedik helye - ellenére sem klappolt minden. Flavio Briatore csapatfőnök utóbb elárulta: Fisicót végleg be akarták rendelni a boxba fékproblémái miatt. Az olasz az első körben összeütközött Szato Takumával, akkor sérült meg az autója. Az első pitstopot követően a csapat észrevette, hogy a hátsó fékek igen elkoptak, és, mint Briatore nyilatkozta, a verseny "egy bizonyos szakaszában" szólt Fisichellának, jöjjön be azonnal a boxba. Neki azonban esze ágában sem volt feladnia a versenyt, inkább tovább nyomta a gázt.

De csak azután, hogy a szerelők teljesen az autó első fékeire helyezték a fékegyensúlyt - "kiiktatva" a hátsó féksort. A többi már eddig is ismert volt: Fisico szépen kapaszkodott előre a mezőny sűrűjéből, és két körrel a leintés előtt "megfogta" Michael Schumachert is. "Kockáztattunk, bejött - fogalmazott Briatore az olasz televízióban. - Fisichella abszolút hiba nélkül vezetett, egyszerűen szuper volt."

Nem mondható el ugyanez a Ferrari két pilótájáról. Schumacher kihozta ugyan a maximumot a kocsijából, amelynek gumijai a viadal vége felé nemigen tapadtak már, de az ötödik hely mindennek mondható, csak szupernek nem. Barrichello újabb gyatra versenyen van túl (10. hely, egy kör hátránnyal), amit nem foghat csak a gyenge minőségű Bridgestone-abroncsokra és a Jacques Villeneuve-vel történt rajt utáni balesetére.

Apropó, Villeneuve! Szegény kanadaival hárman is elbántak vasárnap, Barrichellón kívül az újonc Robert Doornbos - aki a leintés után rögvest elnézést kért tőle - és az évad valamennyi futamán célba érő Tiago Monteiro. "Úgy festett, mintha mindenki engem akart volna felöklelni, telibetrafálni. Még szerencse, hogy az autóm bírta a gyűrődést, noha egy kicsit vibrált a három karambolt követően" - morgott egy sort az 1997-es világelső. ---- Olaszország
La Gazzetta dello Sport: "Alonso félig már zsebében érezheti a vb-címet. A Renault spanyolja ismét diadalmaskodott, a McLaren újra pácban hagyta Räikkönent. Schumacher és Barrichello különböző gumikkal rajtolt, de egyiknek sem sikerült dobogóra kerülnie. Schumi még mindig igazi bajnok, a Ferrari viszont már nem."

La Repubblica: "Alonso megfosztja Schumit világbajnoki címétől, ezentúl a spanyol a Formula-1 hivatalos nyelve. Már csak matematikailag nincs vége a versenynek."

Corriere della Sera: "Alonso - a Formula-1 királya - nyert, és a vb-címre tör."

L’Unita: "Újabb elfelejtendő futam. Már megint a régi nóta a Ferrarinál."

Franciaország
Le Parisien: "A Renault megbízhatósága és pilótája, Fernando Alonso tehetsége a vb-címek felé repítik a csapatot."

Le Figaro: "Vajon a McLaren-Mercedes megérdemel egy olyan kaliberű versenyzőt, mint Kimi Räikkönen? A kis finn zsenit ismét cserbenhagyta autója. Az, hogy feladta a futamot, véglegesen megnyitotta Fernando Alonso előtt a koronázáshoz vezető utat."

Spanyolország
El Pais: "Alonso úgy uralkodik a mezőnyön, mint tavaly Michael Schumacher."

Marca: "Alonsótól már aligha lehet elvenni a világbajnoki címet."

As: "Räikkönen sokat kockáztatott. A hockenheimi verseny megmutatta, hogy a finn és a McLaren gyorsabb, mint a Renault, de nem olyan megbízható, mint Alonso autója."

Anglia
The Sun: "Alonso szinte már világbajnok. Schumacher bedobta a törülközőt. Montoya megmutatta, milyen erős is a McLaren, hiszen az utolsó helyről a másodikra száguldott."

Times: "Schumacher úgy harcolt ezért az ötödik helyért, mintha az életéért küzdött volna."

Németország
Kicker Sportmagazin: "Alonso már hatodszor nyert, Räikkönen pechsorozata tovább tart."

Bild: "A sokszoros címvédő Schumi utóda spanyol. Fernando Alonsónak hívják - és már megint nyert." ---- A mértékadó Autosport-Atlas internetes szakportál, a felekhez közel álló forrásokra hivatkozva, úgy tudja, megoldódtak a Williams "motorproblémái": a grove-iak 2006-ban a Cosworth új, V8-as hajtóműveit használják majd. A Williams és a Cosworth hivatalosan nem erősítette meg, de nem is cáfolta a hírt, az Autosport-Atlas szerint ugyanakkor a szerződést már aláírták.

Ismeretes, hogy a BMW hetekkel ezelőtt felvásárolta a Saubert, és a következő évadtól annak jogutódaként szerepel a vb-n. Válaszlépésként a Williams úgy döntött: a müncheniek törődjenek csak saját csapatukkal, nem hosszabbítja meg velük az idény végeztével lejáró szerződését, más motorszállítót keres inkább. A Cosworthszal kötött egyezség mindazonáltal nem jelenti azt automatikusan, hogy a brit istálló 2007-ben is e cég V8-asaival versenyez majd, megeshet, hogy Toyota-erőforrásra vált a szóban forgó esztendőben.

Mihelyt a BMW bejelentette, megvette a Saubert, a Williams azonnal felvette a kapcsolatot Japánnal. A grove-iak előbb a nyolcvanas évekbeli partnerükkel, a Hondával egyezkedtek, a Toyota csak azután került képbe, hogy a Hondával folyó tárgyalások megfeneklettek. Mint John Howett, a Toyota képviselője elmondta, kevés esély van arra, hogy 2006-ra összeálljanak a grove-iakkal, de mindez elképzelhető egy évre rá.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik