A hét végén a Spanyol Nagydíjjal elkezdődnek a gyorsasági motoros világbajnokság küzdelmei: a tavalyi bronzérmes Talmácsi Gábor és a félgyári Apriliát vezető Tóth Imre a 125 köbcentisek között száll harcba a pontokért, illetve a dobogós helyezésekért. A nyitó futamot Jerez de la Fronterában tartják.
Meggyesi Bálint
Talmácsi Gábor már nagyon várta az idénykezdetet ? a közönséghez hasonlóan ô is kíváncsi rá, mennyit erôsödött a mezôny a téli szünet alatt, és hogy mire lesz képes az új Hondával
Meggyesi Bálint
Talmácsi Gábor már nagyon várta az idénykezdetet ? a közönséghez hasonlóan ô is kíváncsi rá, mennyit erôsödött a mezôny a téli szünet alatt, és hogy mire lesz képes az új Hondával
A 16 futamos világbajnoki sorozatban (a királykategória számára 17 versenyt rendeznek – a plusz egyet Laguna Secában) mindössze egy ország van, amelyik egynél több futamot láthat vendégül, Spanyolország. A hét végi, jerezi idénynyitót követően június közepén Barcelonában, az idény legvégén pedig Valenciában randevúznak egymással a világ legjobb gyorsasági motorosai. S hogy miért van ez így?
Több magyarázat van. Egyrészt a világbajnokság jogait birtokló szervezet (a Dorna) spanyol, és minden szentnek maga felé hajlik a keze, másrészt a spanyoloknál van a legtöbb olyan pálya, amely megfelel az összes nemzetközi előírásnak, harmadrészt pedig itt a legmagasabb a nézőszám: hétvégénként minimum kétszázezren (!) látogatnak ki a versenyekre.
Egy érdekes statisztika szerint miközben a Formula–1 népszerűsége évről évre csökken, a gyorsasági motoros futamoké folyamatosan nő. Főleg Spanyolországban, ahol a labdarúgás után immár második számú sportként emlegetik a gyorsasági motorozást. A versenyzőik eredményesek, és aranyéletük van, mivel támogatókban sincs hiány – a multik közül mindegyik igyekszik feltűnni a versenygépeken. Sajnos hazánkban ez ma még másként van, bár úgy tűnik, hogy Talmácsi Gábor és Tóth Imre pályafutása is sínre került, az ifjú tehetségek nem nagyon tudnak bejutni a sportág elitjébe. De nézzük, milyen reményekkel várják az évadot a mieink!
Talmácsi a tavalyi összetett bronzérem után átigazolt az olasz Humangest Honda-alakulathoz, és nagy reményeket fűz idei szerepléséhez: hiszi, hogy a Honda a legmegbízhatóbb és legstabilabb versenygép a világon, ráadásul jól ismeri a típust, hiszen szinte a teljes gyerekkorát ilyen motoron töltötte. A szakemberek is az esélyesek között tartják számon, annak ellenére, hogy az idén is legalább hét-nyolc versenyző bizakodhat futamgyőzelemben.
A másik magyar versenyző, Tóth Imre félgyári Apriliát vezet az idén, és minden eddiginél jobb esélye van arra, hogy folyamatosan pontot szerezzen, hogy beverekedje magát a leggyorsabbak közé. Persze ez mindaddig csak találgatás, amíg le nem zajlanak legalább az első időmérő edzések. Már nem kell sokáig várni, a visszaszámlálás a végéhez közeledik, még egy nap, és felbőgnek a motorok Jerez de la Fronterában.