Erőltetett menet kezdődik a gyorsaságimotoros-világbajnokság résztvevői számára: az elkövetkező öt hétben négy nagydíjat rendeznek, a MotoGP mezőnyének pedig hat hét alatt négy európai és egy tengerentúli viadalon kell helytállniuk. A maratoni küzdelemsorozat ezen a hétvégén Barcelonában kezdődik.
Tóth Imre (45) az összes eddigi hibájából tanult, úgyhogy reméli, a katalán viadalról végre pontokkal térhet haza
Tóth Imre (45) az összes eddigi hibájából tanult, úgyhogy reméli, a katalán viadalról végre pontokkal térhet haza
A hét végén elkezdődik a gyorsasági motoros világbajnokság legmegerőltetőbb, legintenzívebb és egyben legmeghatározóbb szakasza. Különösen az elkövetkező két hét lesz nagyon fárasztó és a helyezések szempontjából döntő, hiszen a vasárnapi Katalán Nagydíj után hat nappal tartják a holland viadalt (hagyományosan szombaton), július 2-án pedig már Nagy-Britanniában kell bizonyítani.
A program tehát nagyon sűrű, ami miatt ez a néhány hét sorsdöntő lehet a vb végkimenetele szempontjából. A sorozat legnehezebb időszakában mind az erőnléti, mind a szellemi felkészültség rengeteget számít. Megengedhetetlen a hibázás és a sérülés, hiszen ezek egyet jelentenek a vb-címtől való azonnali búcsúval. (A 250-es géposztály egyik esélyese, a spanyol Hector Barbera – jelenleg a negyedik helyen áll az összetettben – éppen a Katalán Nagydíj előtt törte el a jobb kezét, ami miatt öt hét kényszerpihenő vár rá, azaz gyakorlatilag már nem lehet világbajnok.) A fejlesztések is lassabban haladnak ebben az időszakban, hiszen a sűrű program miatt elmaradnak a szokásos nagydíjak utáni tesztek. Szóval az elkövetkező hetekben az lehet a nyerő, aki jól bírja a stresszt és aki a legjobban használja ki a technikai lehetőségeket.
Talmácsi Gábor számára ez ragyogó esély arra, hogy felzárkózzon a világbajnoki pontversenyben. Persze ez azért nem annyira egyszerű, mint amilyen egyszerűnek hangzik, hiszen a Honda az első hat nagydíjon technikai hátrányban volt az Apriliával és a KTM-mel szemben. Ráadásul a hét végén az otthon versenyző spanyol sztároknak, Alvaro Bautistának, Hector Faubelnek, Sergio Gadeának és Julian Simonnak csak a győzelem elfogadható. A vezér KTM-es Mika Kallio az Olasz Nagydíj után javítani akar, Mattia Pasini pedig 2005 után ismét győzni jött Barcelonába. Talmácsi feladata tehát nem könnyű, de mégis bizakodhatunk. Ha másért nem, hát annak okán, hogy a magyar fiú a tavalyi katalán futamon az előkelő negyedik helyen zárt.
Számokban 8. győzelmére készül Valentino Rossi a katalán pályán. Ha sikerül a terve, egyéni csúcsot állít fel, hiszen még egyetlen más nagydíjon sem nyert ennyiszer. 7 alkalommal nyerte meg a 125-ös nagydíjat a Honda Barcelonában. Azaz eggyel többször győzött, mint a nagy rivális Aprilia. 2 katalán viadalon volt pontszerző az elmúlt években Talmácsi Gábor. 2003-ban Apriliával a 9., míg 2005-ben KTM-mel a 4. helyen intették le.
A vb állása 6 verseny után 125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 119 pont, 2. Kallio (finn, KTM) 88, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 74, ...8. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 44. 250 kcm: 1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 108, 2. Lorenzo (spanyol, Aprilia) 88, 3. Takahasi (japán, Honda) 80. MotoGP: 1. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 99, 2. Hayden (amerikai, Honda) 99, 3. Melandri (olasz, Honda) 89 ---- M ---- &