Négy nap telt el a legutóbbi, barcelonai viadal óta, és máris egy másik nagydíj, a holland tartja lázban a világbajnoki mezőnyt. No meg persze az, hogy a vasárnapi borzalmas tömegbukás után ki az, aki rajthoz tud állni a viadalon. Egyvalami biztos: Talmácsi Gábor ott lesz a startvonalnál.A vasárnapi baleset után néhány pillanatra rémület lett úrrá a MotoGP-mezőny tagjain és a nézőkön. A rajt utáni tömegbukás a japán Kato Dajdzsiro 2003-as balesetét idézte, ám ezúttal szerencsére nem történt tragédia.A leglátványosabb esést produkáló Loris Capirossi, Marco Melandri és Sete Gibernau közül csak utóbbinál állapítottak meg törést (a korábban sérült bal kulcscsontját törte el újra), Capirex már hétfő reggel elhagyhatta a kórházat, és biztosan indul a szombati holland viadalon, Melandri részvételéről azonban az orvosok mondják ki a végső szót. Nem csak a királykategóriában történtek azonban sérülések. A 125 köbcentis kategóriában versenyző gyári KTM-es Julian Simon eltörte a jobb combcsontját a katalán viadal harmadik körében bekövetkezett hármas bukásban, úgyhogy két hónap kényszerpihenő vár rá.Egyes elképzelések szerint a sérülések elkerülése érdekében a terepmotorozásból át kellene venni az úgynevezett kézvédőt, amely megakadályozná, hogy a fékkar ütközésnél működésbe lépjen, de ötletként vetődött fel például, hogy a rajtvonalat közelebb kellene vinni az első kanyarhoz, hogy a pilóták ne érkezzenek oda túl nagy sebességgel.De nézzünk előre, és beszéljünk most már egy kicsit a hét végi viadalról, amely tartogat érdekességeket. Elég, ha csak azt említjük, hogy Assenben teljesen új pálya várja a pilótákat. A vb legrégebbi helyszíne – Assen 1949 óta állandó tagja a sorozatnak – története legnagyobb változásán esett át. Az elmúlt három év folyamatos munkálatainak köszönhetően a pálya teljesen átalakult. Már nem a vb leghosszabb aszfaltcsíkja – több mint hat kilométeresről 4555 méteresre rövidült. A célegyenes rövidebb, a pálya szélesebb lett, és a kanyarok száma is csökkent. Az új ringen eddig csak az endurance-vb mezőnye versenyzett, és a pilóták azzal biztatták az utánuk jövőket, hogy az asseni pálya ugyanolyan nehéz, mint korábban volt.A vb-bronzérmes Talmácsi Gábornak tehát nem lesz könnyű dolga, az azonban bizakodásra ad okot, hogy tavaly június 25-én itt szerezte meg második nagydíjgyőzelmét. Ennek köszönhetően ő lett az első magyar, aki nyerni tudott a motorkerékpározás egyetemének tartott pályán. A győzelem ezúttal csak óriási szerencsével jöhet össze (az Apriliák hatalmas fölényben vannak), de a magyar motoros bizakodó. Mint ahogyan a mezőny másik magyarja, Tóth Imre is, aki pontokkal szeretne hazatérni.A vb állása 7 verseny után
125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 144 pont, 2. Kallio (finn, KTM) 88, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 87, ...8. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 52. 250 kcm: 1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 133, 2. Lorenzo (spanyol, Aprilia) 108, 3. Takahasi (japán, Honda) 89. MotoGP: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 119, 2. Capirossi (olasz, Ducati) 99, 3. Rossi (olasz, Yamaha) 90