Követné jó barátja példáját

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.07.17. 00:27
Címkék
A Német Nagydíjon beigazolódott a régi igazság: az időmérők nem feltétlenül tükrözik a valós erőviszonyokat. Az 1991 óta létező Német GP történetében most fordult elő először, hogy egyetlen kategóriában sem tudott nyerni a rajtelső.
Valentino Rossi boldogan mutatta fel a gyôzelmi emelvényen, jó barátja, Marco Materazzi válogatott mezét
Valentino Rossi boldogan mutatta fel a gyôzelmi emelvényen, jó barátja, Marco Materazzi válogatott mezét
Reuters
Valentino Rossi boldogan mutatta fel a gyôzelmi emelvényen, jó barátja, Marco Materazzi válogatott mezét
Valentino Rossi boldogan mutatta fel a gyôzelmi emelvényen, jó barátja, Marco Materazzi válogatott mezét
Valentino Rossi boldogan mutatta fel a gyôzelmi emelvényen, jó barátja, Marco Materazzi válogatott mezét
Reuters
Valentino Rossi boldogan mutatta fel a gyôzelmi emelvényen, jó barátja, Marco Materazzi válogatott mezét

Ami a lényeget illeti: a 125 köbcentiben az olasz Mattia Pasini a harmadik helyről rajtolva szerezte meg idei második győzelmét, 250-ben pedig a japán Takahasi Juki a második helyről indulva szintén a szezonbeli második diadalát ünnepelhette. MotoGP-ben az olasz Valentino Rossi azt követően kaparintotta meg idei negyedik elsőségét, hogy az időmérőn csak a 11. volt. A két magyar vb-menőnek, Talmácsi Gábornak és Tóth Imrének viszont egyáltalán nem sikerült a Német GP. Szombaton reménykedtünk, vasárnap csalódnunk kellett. Talma a most zajló sorozat második legrosszabb eredményét érte el a 14. hellyel, a 27. helyen leintett Tóth Imre pedig messze volt a pontszerzéstől.

Tóthnak pillanatnyi esélye sem volt, már az első körben visszaesett a 19.-ről a 23. pozícióba, majd a 16. körtől kezdve további négy helyet veszített. Talmácsi ellenben idei legjobb formájában kezdett, már-már azt hihette mindenki, hogy vb-bronzérmesünk végre-valahára megmutathatja igazi tudását. Kirobbant a rajttól, és ő vette be elsőként az első kanyart. Megpróbált elhúzni, de ez a terve nem sikerülhetett, nagyon-nagyon hamar elkezdett visszaesni. Az 1. körben még csatázott a vb-éllovas Alvaro Bautistával és a vb-második Mika Kallióval, de a végén már csak harmadik volt. A 2. körben az 5., a 3. körben a 7., a 4. körben már csak a 8. helyen motorozott a magyar hondás. A 9. és a 16. kör között Talma a 9. helyen volt kénytelen húzni a gázt, majd a hajrában már a pontszerzés is veszélybe került. Az utolsó nyolc körben azért hajtott a kiszámíthatatlan Hondával, hogy a legjobb 15 között végezzen. Nagy nehézségek árán sikerült elérnie célját, ám a 14. hellyel nem lehet megelégedve. Elvégre sokkal többre képes, amit nemcsak ő, hanem mindenki tud!

Pasininek, Takahasinak és Rossinak viszont csak szép emlékei lehetnek Németországból. Pasini az utolsó kigyorsításnál volt jobb két riválisánál, Bautistánál és Lukas Peseknél, győzelmével az olasz örökre bekerült a motorozás aranykönyvébe, hiszen megszerezte az olasz Aprilia történetének kétszázadik nagydíjgyőzelmét.
Takahasi is az utolsó kanyarban döntötte el a maga javára a viadalt, miután sokkal szűkebb íven tudott fordulni De Angelisnél. Takahasi sikere is történelmi, ő a Hondának gyűjtötte be a kétszázadik nagydíjgyőzelmet a 250-ben. Elsősége különben is fantasztikus, a japán pilóta sokkal kevesebbet pihenhet, mint a többiek, a Honda ugyanis állandóan hazaviszi őt Japánba tesztelni és hosszú távú viadalokon versenyezni.

A MotoGP-ben is olyan győzelem született, amely egyszerre hihetetlen és történelmi. Rossi a két edzésnapon gyomorbántalmaktól szenvedett. A hétszeres világbajnok Yamahájának futóműve sem volt hibátlan, ráadásul az összes hondás verhetetlennek tűnt. Rossi azonban sokadszor bizonyította be, hogy felül tud kerekedni a bajokon. Pályafutása 83. nagydíjgyőzelmével három rekordot állított be: ő lett a vb történetében az első, aki átlépte a 3000 pontos határt; a Német GP-n ő az első yamahás, aki legalább kétszer nyert; a Yamaha királykategóriabeli örökranglistáján 24 nagydíjgyőzelmével feljött a második helyre. A leintés után azonnal jelezte, hogy ugyanúgy világbajnok akar lenni, mint az olasz labdarúgó-válogatott. Bizonyságul magára is öltötte barátjának, Marco Materazzinak – nem mellékesen: Rossi fanatikus Internazionale-drukker – 23-as mezét!

Német Nagydíj, a gyorsaságimotoros-vb
10. futama, Sachsenring
125 kcm (27 kör, 99.117 km):
1. Pasini (olasz, Aprilia) 39:44.091 (149.667 km/óra), 2. Bautista (spanyol, Aprilia) 0.010 mp h, 3. Pesek (cseh, Derbi) 0.111,…14. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 26.606,… 27. Tóth Imre (magyar, Aprilia)1:07.754
250 kcm (29 kör, 106.459 km): 1. Takahasi Juki (japán, Honda) 41:30.350 (153.894 km/óra), 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 0.058, 3. Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1.013
MotoGP (30 kör, 110.13 km): 1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 41:59.248 (157.375 km/óra), 2. Melandri (olasz, Honda) 0.145, 3. Hayden (amerikai, Honda) 0.266

A vb állása
125 kcm:
1. Alvaro Bautista 205 pont, 2. Kallio (finn, KTM) 141, 3. Pasini 137,… 9. Talmácsi Gábor 65
250 kcm: 1. Jorge Lorenzo 174, 2. Dovizioso 172, 3. Takahasi 133
MotoGP: 1. Nicky Hayden 169, 2. Rossi 143, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 140

Következik: július 23., Amerikai Nagydíj (Laguna Seca) – csak a MotoGP-ben. ---- M ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik