Új Mitsubishi, új esélyek

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.07.21. 00:28
Címkék
A Veszprém-rali vízválasztó lehet a bajnokság végeredménye szempontjából. Egyrészt azért, mert a címvédő ifjabb Tóth János és a 2003-as bajnok Benik Balázs között eddig is hatalmas küzdelem zajlott a helyezésekért, másrészt mert most beszáll a versenybe Spitzmüller Csaba egy vadonatúj járgánnyal.

A Lancer WRC azért is különösen érdekes, mert a topkategóriás gépek közül ilyen típus még sohasem vett részt a magyar bajnokságban, ráadásul a szervizháttér se kutya: a Mitsubishi Motorsport UK, tehát gyakorlatilag gyári alakulat. S hogy mennyire figyelemmel kíséri a gyár az autói versenyzését, arra jó példa, hogy a hét végi viadalra hazánkba utazik a Mitsubishi Motorsport japán nagyfőnöke, Torii Isao.

– Árulja már el, hogy sikerült idehozni egy Lancer WRC-t?
– Nem volt könnyű – vallotta be Spitzmüller Csaba. – Amikor az idény elején kútba esett a tervünk, hogy Peugeot 307-essel indulunk, azonnal elkezdtünk gondolkodni egy másik megoldáson. Válsághelyzet volt, sok csapattal felvettük a kapcsolatot. A szombathelyi viadal előtt kerestek meg a Mitsubishitől.

– Felhívták, hogy Spitzmüller úr, akar nálunk versenyezni?
– Dehogyis. Meghívtak egy tesztre Angliába, de nem mi teszteltük a kocsit, inkább ők teszteltek minket. Összességében elégedettek lehettek, mert megállapodtunk, és újra meghívtak a műhelyükbe. Adtak munkásruhát, és navigátorommal, Kazár Mikivel meg kellett tanulnunk az alapvető szerelési műveleteket.

– Milyen a csapat?
– Nagyon profi. Gyakorlatilag vébécsapathoz kerültünk privát párosként, ennél nagyobb lehetőséget aligha kaphattunk volna.

– Ezzel az autóval nyerni kell.
– Tényleg nem lehet más cél. Magyarázkodásnak nincs helye, de remélem, nem is lesz rá szükség, mert nagyon jók a tapasztalataim. Egyelőre a vb-menő Harri Rovanperä beállításait használom, a szerelők azt mondták, majd akkor változtatunk, ha már teljesen otthon érzem magam az autóban.

– Egyelőre csak barátkoznak?
– Igen. A kormányváltóval volt egy kis gondom. Megszokásból mindig a joystickváltó felé nyúlkáltam, pedig a Lancerben van egy váltókapcsoló a kormányon, és van egy szekvenciális váltókar is, de ahol én kerestem, ott nincs semmi. Az viszont tetszeni fog a szurkolóknak, hogy ezzel az autóval csak úgy lehet bevenni a kanyarokat, ha keresztbe mész.

– A tavalyi Veszprém-raliról talán még emlékszik, mi a titka itt a győzelemnek.
– Nagyon jól beállított autóval kell menni – hibamentesen. Mivel a verseny gyakorlatilag egy nap alatt lezajlik, a siker bármilyen apróságon elúszhat.

– Mire lehet elég ez az autó az abszolút bajnokságban?
– A Veszprém-rali vízválasztó lesz. Ha a realitást nézzük, akkor nekünk már csak matematikai esélyünk van a bajnoki címre, de a rali, az rali, nem tudni, mit hoz a következő verseny… ---- K ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik