A Lancer WRC azért is különösen érdekes, mert a topkategóriás gépek közül ilyen típus még sohasem vett részt a magyar bajnokságban, ráadásul a szervizháttér se kutya: a Mitsubishi Motorsport UK, tehát gyakorlatilag gyári alakulat. S hogy mennyire figyelemmel kíséri a gyár az autói versenyzését, arra jó példa, hogy a hét végi viadalra hazánkba utazik a Mitsubishi Motorsport japán nagyfőnöke, Torii Isao.
– Árulja már el, hogy sikerült idehozni egy Lancer WRC-t?– Nem volt könnyű – vallotta be Spitzmüller Csaba. – Amikor az idény elején kútba esett a tervünk, hogy Peugeot 307-essel indulunk, azonnal elkezdtünk gondolkodni egy másik megoldáson. Válsághelyzet volt, sok csapattal felvettük a kapcsolatot. A szombathelyi viadal előtt kerestek meg a Mitsubishitől.
– Felhívták, hogy Spitzmüller úr, akar nálunk versenyezni?– Dehogyis. Meghívtak egy tesztre Angliába, de nem mi teszteltük a kocsit, inkább ők teszteltek minket. Összességében elégedettek lehettek, mert megállapodtunk, és újra meghívtak a műhelyükbe. Adtak munkásruhát, és navigátorommal, Kazár Mikivel meg kellett tanulnunk az alapvető szerelési műveleteket.
– Milyen a csapat? – Nagyon profi. Gyakorlatilag vébécsapathoz kerültünk privát párosként, ennél nagyobb lehetőséget aligha kaphattunk volna.
– Ezzel az autóval nyerni kell. – Tényleg nem lehet más cél. Magyarázkodásnak nincs helye, de remélem, nem is lesz rá szükség, mert nagyon jók a tapasztalataim. Egyelőre a vb-menő Harri Rovanperä beállításait használom, a szerelők azt mondták, majd akkor változtatunk, ha már teljesen otthon érzem magam az autóban.
– Egyelőre csak barátkoznak?– Igen. A kormányváltóval volt egy kis gondom. Megszokásból mindig a joystickváltó felé nyúlkáltam, pedig a Lancerben van egy váltókapcsoló a kormányon, és van egy szekvenciális váltókar is, de ahol én kerestem, ott nincs semmi. Az viszont tetszeni fog a szurkolóknak, hogy ezzel az autóval csak úgy lehet bevenni a kanyarokat, ha keresztbe mész.
– A tavalyi Veszprém-raliról talán még emlékszik, mi a titka itt a győzelemnek.– Nagyon jól beállított autóval kell menni – hibamentesen. Mivel a verseny gyakorlatilag egy nap alatt lezajlik, a siker bármilyen apróságon elúszhat.
– Mire lehet elég ez az autó az abszolút bajnokságban? – A Veszprém-rali vízválasztó lesz. Ha a realitást nézzük, akkor nekünk már csak matematikai esélyünk van a bajnoki címre, de a rali, az rali, nem tudni, mit hoz a következő verseny… ---- K ---- A