Bánkuti kellemes meglepetése

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.07.24. 01:47
Címkék
Rajtverseny. Így lehetne röviden jellemezni a ralikrosszt. A királykategória autói közül némelyik 600 lóerős is megvan, körülbelül 2.8 másodperc alatt érik el a 100 km/órás sebességet, képzelhető, mi volt a nyirádi Európa-bajnoki futam döntőiben!
A helyezkedés óriási, Nyirádon is rengeteg múlott a jó rajton
A helyezkedés óriási, Nyirádon is rengeteg múlott a jó rajton
Danis Barna
A helyezkedés óriási, Nyirádon is rengeteg múlott a jó rajton
A helyezkedés óriási, Nyirádon is rengeteg múlott a jó rajton
A helyezkedés óriási, Nyirádon is rengeteg múlott a jó rajton
Danis Barna
A helyezkedés óriási, Nyirádon is rengeteg múlott a jó rajton

A start előtti pillanatokban tapintani lehetett a feszültséget a ralikrosszkatlanban. A hőség ellenére libabőrös lett az ember karja. A starter megkérdezte az indulóktól, minden rendben van-e, ekkor a sebességváltók már egyes fokozatban voltak, az idegek pattanásig feszültek. Aztán következett az öt másodperces tábla, már mindenki a lámpát szuggerálta, mikor vált pirosra. (Az öt másodperc egyébként jelzésértékű, hiszen lehet kettő is, hat is, ezt az előfutamok során tapasztalják ki a versenyzők.) Aztán szinte egyszerre lőnek ki az erőgépek. Tudják, aki lemarad, kimarad a játékból. Itt bizony sok múlik a reflexeken. Aki el tud menni elsőként, attól már csak akkor lehet elvenni a szakaszsikert, ha hibázik.

Hosszú évek óta pályázik a szakág Európa-bajnoki rendezésre, most jött el az ideje, hogy a világ legjobb ralikrosszozói hazánkba látogassanak. A közönség körülrajongta őket (körülbelül 3500 néző volt kíváncsi az eseményekre, a szombaton véget érő veszprémi raliversenyről szinte mindenki átruccant), fergeteges volt a hangulat. Főleg amikor ifjabb Bánkuti Gábor a B-döntő első helyéről indulva feljutott a legjobbak futamába a divízió II-es kategóriában. („A rajt előtt azért fohászkodtam, csak jussak tovább…” – vallotta be utólag.) Az A-fináléban esélye sem volt az erősebb gépekkel szemben, ám szemfülessége révén (nem keveredett bele a lökdösődésbe) megszerezte a negyedik helyet, ami 13 (!) Eb-pontot jelent.

Magyar szempontból a királykategória C-döntőjében voltunk érdekeltek, Harsányi Zoltán és Kotán Péter révén. Harsányi autója a rajtnál lefulladt, már mindenhez késő volt, amikor a mezőny után eredt. A nyolcszoros bajnok Kotán bejuthatott volna a B-döntőbe, ám egyik riválisa keresztbe autójának koccant. Az utolsó másfél kört törött autóval és felnin tette meg , de így is három ponttal gazdagodott. Az A-döntőben a norvég Sverre Isachsen parádézott, megszerezve idei harmadik futamgyőzelmét, miközben az Eb-pontversenyt vezető Kenneth Hansen negyedik lett.

RALIKROSSZ EURÓPA-BAJNOKSÁG, 6. FUTAM, NYIRÁD
Divízió I.: 1. Sverre Isachsen (norvég, Ford Focus), 2. Rustad (norvég, Ford Focus), 3. Jernberg (svéd, Ford Focus), …14. Kotán Péter (Ford Focus WRC), 15. Harsányi Zoltán (Mitsubishi Lancer), …19. Répási Róbert (Mitsubishi Lancer), 20. Bognár Zsolt (Mitsubishi Lancer), …22. Maruzsi László (Mitsubishi Lancer), 23. Móricz József (Toyota Corolla)
Divízió I-A: 1. Krzysztóf Groblewski (lengyel, Volkswagen Polo), 2. Jespersen (dán, Peugeot 106), 3. Kalny (cseh, Peugeot 206), …15. Gorácz Béla (Opel Corsa), …16. Fekete István (VW Polo)
Divízió II.: 1. Roman Castoral (cseh, Opel Astra OPC), 2. Kotek (cseh, Honda Civic), 3. Slastad (norvég, Opel Astra OPC), 4. ifj. Bánkuti Gábor (Peugeot 306), …12. Csernyik István (Peugeot 206 RC), 13. Kékesi Attila (Alfa Romeo 145)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik