Benik Balázs új esélyt kapott

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.08.13. 01:00
Címkék
Benik Balázs győzött a Michelin Budapest-ralin, és mivel ifjabb Tóth János technikai hiba miatt kiesett, újból nyílttá vált az abszolút bajnoki címért folyó küzdelem. Az idényzáró Mecsek-rali előtt nyolc pont a különbség kettejük között „Janika” javára.
Benik Balázs reggel még nem is gondolta, hogy estére bajnoki esélyei lesznek
Benik Balázs reggel még nem is gondolta, hogy estére bajnoki esélyei lesznek
Mirkó István
Benik Balázs reggel még nem is gondolta, hogy estére bajnoki esélyei lesznek
Benik Balázs reggel még nem is gondolta, hogy estére bajnoki esélyei lesznek
Benik Balázs reggel még nem is gondolta, hogy estére bajnoki esélyei lesznek
Mirkó István
Benik Balázs reggel még nem is gondolta, hogy estére bajnoki esélyei lesznek

A taktika diadala. Így is aposztrofálhatnánk, amit Benik Balázs és Varga István szombaton véghezvitt az országos bajnokság hatodik futamán. Pedig a 2003. év magyar bajnoka saját bevallása szerint nem volt túl motivált a verseny rajtja előtt. Nem csoda, az előző futamon az első gyorsasági szakaszig sem jutott el (kilyukadt a Ford benzintankja), és úgy tűnt, nincs már esélye az abszolút bajnoki cím megszerzésére.

Szóval Benik nem volt túl lelkes, az első körben nem is hajtotta agyon magát, azután viszont fordult a kocka… Történt, hogy ifjabb Tóth János, aki a nyolcadik bajnoki címét is megszerezhette volna ezen a viadalon, technikai hiba miatt búcsúzni kényszerült (az esetről bővebben keretes írásunkban olvashatnak). Ez pedig lehetőségek tárházát nyitotta meg Benik előtt.

„Nem gondoltam volna, hogy így alakul ez a hétvége – vallotta be a Ford-pilóta. – Most megint van némi reményünk arra, hogy megszerezzük a bajnoki címet, de persze a fő esélyes továbbra is Janika.”

Ifjabb Tóth előnye viszont jócskán megfogyatkozott: már csak nyolc pont legnagyobb riválisa előtt, arról nem beszélve, hogy a fent említett két úriemberen kívül matematikailag még Spitzmüller Csaba is lehet bajnok. A legutóbbi viadalt megnyerő Mitsubishi-pilóta élete egyik legkeservesebb viadalának nevezte a mostanit, annak ellenére, hogy a második helyen végzett. Az első körben fékje nem volt, a másodikban száraz pályára való gumit tett fel, ám eleredt az eső, úgyhogy valóban kaotikusra sikerült a napja.

Herczig Norbertnek viszont fülig ért a szája egész nap. A Subaru az új motortól új erőre kapott, de persze az öregecske „jószágnak” és gazdájának még ez sem lett volna elég ahhoz, hogy dobogós pozícióban zárjanak, ha nem segít az eső. A vizes pályán ugyanis csökkent az autók közötti különbség, és sokat számított az is, hogy Herczig kedveli a mátrai pályákat. Ez együtt a harmadik helyet jelentette számára.

Turi Tamás az idén már sokadszor állt közel ahhoz, hogy versenyt nyerjen, de most sem sikerült. Hiába győzött az első hat gyorsasági szakaszon, hiába vezetett fölényesen, először az eső tréfálta meg (száraz pályára való gumikkal „korcsolyázott” a vizes pályákon), majd pedig a technika ördöge. Motorhiba vetett véget a versenyének, amin a 2004-es magyar bajnok már meg sem lepődött. Annyiszor történt már vele hasonló az idén, hogy lassan megedződik a lelke, próbálja addig élvezni a versenyzést, ameddig lehet.

A WRC-s kiesők listáját gyarapította Tagai Tamás is: a második szakasz negyedik kanyarjában valószínűleg túl későn fékezett, és szemből a partoldalnak rohant. Az Octavia eleje összetört, ami egyben a viadal végét is jelentette számára.

Az országos bajnoki viadal szombat este véget ért a Hungaroringen, a versenyt vasárnap már csak az Európa-kupa mezőnye folytatja.

20. Michelin Budapest-rali, az ob 6. futama
Abszolút végeredmény: 1. Benik Balázs, Varga István (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 1:33:18.20, 2. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Mitsubishi Lancer WRC) 1:54.8 perc hátrány, 3. Herczig, Csökő (Herczig Autósport, Subaru Impreza WRC) 3:25.1 p h.
Az ob állása 6 verseny után
Abszolút sorrend: 1. ifj. Tóth János, Bahor Bea (J. R. T., Peugeot 307 WRC) 90, 2. Benik, Varga 82, 3. Spitzmüller, Kazár 74 ---- A8. Ifjabb Angyalfi Károly tovább növelte az előnyét az összetettben, bár a futamgyőzelemhez ezúttal nem kellett életre-halálra autóznia. Egy ilyen gyors autóval nagyon nehéz lassan menni (persze a lassúság viszonylagos), de neki most muszáj volt. Legfőbb riválisa, Turán Frigyes ugyanis kilencperces hátrányba került egy defekt (illetve a pályán elvégzett kerékcsere) miatt, és ezt a ziccert nem lehetett kihagyni.

N-csoport. Elek István belejött a győzelembe. A legutóbbi, veszprémi siker után most új szerzeményével, az Evo9-es Mitsubishivel is nyerni tudott, miközben a bajnoki címért küzdők közül Botka Krisztián hatalmasat esett (navigátora, Mihalik Péter el is vesztette az eszméletét, de szerencsére nem esett nagyobb baja), Matics Mihály pedig másodikként ért célba. Kettejük között Pécsett dől el a bajnoki cím sorsa.

Szuper1600. Bajnok a Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős! A fehér Ignis pilótája immár a hatodik elsőségét gyűjtötte be a kétkerék-hajtásúak mezőnyében – az utóbbi évek során egyeduralkodó volt, csak tavaly nem nyert, de akkor is csak azért, mert az idény elején átruccant a WRC-mezőnybe. Ezúttal hihetetlenül magabiztos volt – az abszolút értékelésben sem kellett szégyenkeznie, sőt gyorsasági szakaszgyőzelméért (Suzukijával a topautókat is maga mögé utasította) külön dicséretet érdemel. ---- Nyolcszoros bajnokként, arany babérkoszorúval a nyakában is távozhatott volna a Budapest-raliról, ehhez képest a harmadik szakasz után csalódottan szállt ki a versenyautójából. Ifjabb Tóth János az idén három versenyt megnyert, kétszer második lett, a hét végén azonban technikai gondok miatt kiesett.

– Mi történt valójában?
– A második gyorsasági szakaszon füstölni kezdett az autó, át kellett állnunk vészprogramra. Aztán visszakapcsoltam a komputert, és úgy tűnt, minden rendben van. Nem így volt, a harmadik szakasz utolsó másfél kilométerét már harmadik sebességi fokozatban tettük meg, mert bedöglött a váltó – mondta ifjabb Tóth János.

– A szervizcsapat nem tudott segíteni?
– Először azt mondták, hogy tovább tudunk menni, de sem a fék nem lesz tökéletes, sem az autó egyensúlya. Talán vállaltam volna, ám módosították véleményüket: azt mondták, inkább ne menjünk.

– Mire gondolt akkor?
– Tudja, mit? Még csak meg sem lepett. Nem vagyok különösebben babonás, de most éreztem, hogy valami történik. Az idén nekünk még semmi technikai gondunk sem volt, ami egyrészt nagyon jó, mert bizonyítja, hogy a Peugeot rendkívül megbízható versenygép, másrészt viszont nem, mert valószínű volt, minket sem kímél meg a technika ördöge. De hát ez a rali… El kell fogadni, hogy nem mindig rajtunk múlik a siker.

– Hogyan tovább?
– Az idényzáróra maradt a döntés, van még némi előnyünk, amelyet szeretnénk megtartani.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik