A Japán Nagydíjjal véget ér a gyorsaságimotoros-vb legnehezebb időszaka – három hétvége, három verseny, ráadásul három időzónában. A fáradtság és a sok utazás ellenére azonban a versenyzők nagyon várják a motegi viadalt.
dppi
Talmácsi Gábor lendületes vezetési stílusának fekszik a motegi pálya
dppi
Talmácsi Gábor lendületes vezetési stílusának fekszik a motegi pálya
A Japán Nagydíj mindig is kuriózumnak számított a vb-sorozatban. Egyrészt azért, mert a pálya egyedi, másrészt a japán szabadkártyások (a rendező ország indíthat versenyzőket) mindig képesek meglepetésre.
Motegi azonban más miatt is egyedülálló. Az ultramodern pályakomplexum a Honda birodalma: az aranyszárnyas márka építtette 1997-ben, nem véletlen, hogy ez a gyár egyik hivatalos tesztpályája, és itt található a világ legnagyobb Honda-múzeuma.
Számokban
3 helyszín adott otthont eddig a 25. évfordulóját ünneplő Japán Nagydíjnak: Motegi előtt Suzukában és Fisco-Fudzsiban voltak versenyek
200. futamára készül Carlos Checa, a MotoGP-kategória pilótája. A spanyol 1993-ban, az Európa Nagydíjon (Barcelonában) mutakozott be a 125 köbcentis géposztályban
6. volt eddig a legjobb helyezése Talmácsi Gábornak a Japán Nagydíjon
Ezért aztán akár jó előjelnek is tekinthetjük, hogy Talmácsi Gábor is a márka képviselője. „Szeretem a motegi pályát, de kicsit olyan nekem, mint Brnó: hiába kedvelem, sohasem jött itt össze a jó eredmény – mondta Talmácsi. – A legjobb eredményem egy hatodik hely, igaz, pályafutásom első és mindeddig utolsó pole pozícióját is itt harcoltam ki. Az itteni aszfaltcsík fekszik lendületes vezetési stílusomnak.”
Talmácsi azt is bevallotta, kalandos utazás után érkezett meg Motegibe. Két napot töltött Tokióban, onnan vonattal indult a pályára, de a három átszállás közül az egyiket elvétette, úgyhogy kicentizte az érkezés időpontját. A legnagyobb gond az volt, hogy az általa ismeretlen állomáson, ahol leszállt, az égvilágon senki sem beszélt angolul, úgyhogy a vonatot (!) kellett lestoppolnia, hogy a mozdonyvezetőtől érdeklődjék. Végül azonban szerencsésen megérkezett, és beköltözött a pálya területén lévő hotelbe.
A 125 köbcentis géposztályban már egy héttel ezelőtt eldőlt a világbajnoki cím sorsa, a jó szereplés azonban abból a szempontból fontos, hogy a következő hetekben dőlnek el a jövő évi szerződések. Talmácsiék például valószínűleg már néhány napon belül, tehát már Japánban pontot tesznek tárgyalásaik végére: a legvalószínűbb, hogy a magyar versenyző a világbajnok Alvaro Bautistát foglalkoztató Aspar Martinez csapatnál folytatja.
A vb állása 14 (a két kiskategóriában 13) futam után 125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 280 pont (már világbajnok), 2. Kallio (finn, KTM) 201, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 172, 8. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 96. 250 kcm: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 249, 2. Dovizioso (olasz, Honda) 225, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 167. MotoGP: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 225, 2. Rossi (olasz, Yamaha) 204, 3. Melandri (olasz, Honda) 193 Tv: Eurosport, péntek 6.15–9.00 (élő), 10.15–12.00 (felv.); szombat 6.15–9.00 (élő)