Michael Schumacher neve jobban cseng a piacon, mint bármely jól menő márkanév. Fényes bizonyíték rá, hogy visszavonulása után is szponzori szerződéseket kötnek vele – több milliárd forint értékben. A hétszeres világbajnok mindeközben csak a hátralévő futamokkal és a nyolcadik világbajnoki címe megszerzésével foglalkozik.
AFP
Willi Weber menedzsernek (jobbra) nem okoz gondot, hogy Michael Schumacher búcsúra készül, a hétszeres világbajnok így is jó reklámhordozó
AFP
Willi Weber menedzsernek (jobbra) nem okoz gondot, hogy Michael Schumacher búcsúra készül, a hétszeres világbajnok így is jó reklámhordozó
Michael Schumacher kelendő. Annak ellenére, hogy több mint két hete bejelentette, befejezi Formula–1-es pályafutását. A német pilóta menedzsere, Willi Weber elmondta, megköttetett az első, Schumacher visszavonulása utáni szerződés, amely évi 7.7 millió dollárról (vagyis a hároméves periódusra összesen 23 millió dollárról) szól. Az A.T.U. nevű cég a német piac egyik vezető autóalkatrész-forgalmazója, s megér neki több mint másfél milliárd forintnak megfelelő összeget, hogy három évig a visszavonuló hétszeres világbajnok reklámozza a termékeit.
Nincs ebben semmi meglepő, hiszen éppen mostanában látott napvilágot a Nemzetközi Automobil-szövetség azon felmérése, amely szerint Michael Schumacher kiemelkedően a legnépszerűbb sportoló a Formula–1-ben. Arról már nem is beszélve, hogy a világ összes sportolóját tekintve is versenyben van a címért, de legalábbis dobogós minden esztendőben.
Schumachernek tehát új egyéni támogatója van, de a régiek közül is jó néhány hű maradt hozzá: a DVAG pénzügyi tanácsadó cég évi 3.3 milliót, a Shell 2.1 milliót, míg az óragyártó Omega 1.3 milliót fizet neki évente a jövőben is. Ez újabb 6.7 millió dollár, amit akkor is megkap, ha nem ül többé versenyautóba.
Szavazás
Egyelőre azonban nagyon is nyomni akarja a gázt – legközelebb éppen ezen a hétvégén, Sanghajban. Nem törődik a pletykákkal, nem érdekli, hogy egyre-másra jelennek meg a cikkek, amelyek szerint kikény-szerítették a visszavonulását, ő versenyezni akar.
„A pályafutásom befejezéséről szóló megállapodás már régen megszületett, nem hirtelen ötlet vezérelte. Elégedett vagyok a döntésemmel, és ahogyan már Monzában is mondtam: csak a világbajnoki csata érdekel. Ez az egyetlen dolog, ami számít, semmi máson nem gondolkodom” – mondta Schumacher, aki azt is hozzátette: a Ferrari készen áll az év végi ütközetekre, nem követi el azt a hibát, hogy lebecsüli riválisát, a Renault-t.
Az igazsághoz egyébként az is hozzátartozik, hogy Schumachernek a sanghaji pálya aligha lopta be magát a szívébe. Két évvel ezelőtt (amikor a ring bemutatkozott a vb-sorozatban) a mezőny végéről indulva a 12. helyen végzett, tavaly pedig idő előtt búcsúzni kényszerült.
A fő rivális, Fernando Alonso ezzel szemben két éve negyedik lett, tavaly győzött, és ezzel megszerezte a konstruktőri trófeát a Renault-nak. Megjegyzendő: a fentiek ellenére talán a spanyol címvédőn van nagyobb teher, hiszen bár két ponttal vezeti a világbajnokságot, legutóbb három hónappal ezelőtt, Kanadában pezsgőzhetett a dobogó legmagasabb fokán...
Kísérletezik a Renault
A világbajnoki hajrá miatt óriási erővel dolgozik a világbajnoki cím két esélyese, s nem meglepő, hogy az egyik csapat kockázatvállalásra is gondol: a Renault új, a korábbinál erősebbnek tűnő motorral kíván szerepelni a Kínai Nagydíjon. A francia istállónak gyorsan kell döntenie, hiszen csütörtökön már meg kell jelennie a technikai átvételen.
Rob White, a Renault motorokért felelős technikai igazgatója elárulta, hogy kétféle erőforrást szállítottak a hét végi, sanghaji futamra, mindkettő a legutóbbi, monzai viadalon használt motor módosítása.
„Viryben dolgozó szakembereink folyamatosan elemzik a jelenleg is zajló szimulációk eredményeit, csütörtökre mindenképpen végső szakvéleményt adnak. Az alapján döntünk arról, melyik motort használjuk” – mondta Rob White.
A Renault-nak mindenképpen jól kell szerepelnie Sanghajban, hiszen az Olasz Nagydíjon „csatát vesztett”, a futamot motorhiba miatt feladó Fernando Alonso előnye két pontra csökkent Michael Schumacherrel szemben. A konstruktőrök között pedig a Ferrari megelőzte legfőbb vetélytársát, s az elmúlt hetek tapasztalatai alapján meglepő lenne, ha a hajrában ismét fordulna a kocka.
Extra hírek
Alex Hitzinger személyében új technikai igazgatója van a Scuderia Toro Rosso-istállónak. A 35 éves német szakember korábban a Cosworth rali-világbajnoki programjának feje volt, később pedig a Formula–1-es fejlesztések irányítója lett.
A Red Bull Racing bejelentette: Michael Ammermüller lesz a pénteki tesztpilótája az elkövetkező két viadalon.
Jövőre a Nürnburgring lesz a Német Nagydíj házigazdája, 2008-ban pedig újra a Hockenheimring.