Nicky Hayden szombaton egy BMW-t nyert, Valentino Rossi viszont vasárnap vb-címmel örvendeztetheti meg magát. A MotoGP-ben valóságos csillagok háborúja zajlik. A pályacsúcs mindhárom géposztályban megdőlt.
AFP
Valentino Rossi (46) pályacsúcsot döntött, Nicky Hayden (69) hiába üldözte ôt
AFP
Valentino Rossi (46) pályacsúcsot döntött, Nicky Hayden (69) hiába üldözte ôt
A valenciai őszi nyárban emlékezetesen alakult a világbajnoki idény utolsó edzésnapja. A három rajtelső fantasztikus időt motorozott, mindhárom kategóriában új pályacsúcs született. A 125 köbcentiméteresek között a spanyol Alvaro Bautista a 2007-es Apriliával négy tizedmásodpercet faragott le a rekordból. A negyedliteres géposztályban a japán Aojama Hirosi javította meg a legjobb időt.
A szombat hőse, Valentino Rossi a MotoGP-ben Sete Gibernau 2005-ös pályacsúcsánál nyolc tizedmásodperccel volt gyorsabb. A Doktor bombaformában van, és egyelőre jobbak az esélyesei a vb-címre, mint amerikai ellenfelének, az ötödikként záró Nicky Haydennek. A délelőtti harmadik szabadedzésen Hayden a hajrában hiába üldözte az olaszt közvetlen közelről, a hétszeres világbajnok nem zavartatta magát, és hibátlan motorozással lett első. A délutáni időmérőn Rossinak nehezebb dolga volt. Hayden mellett a két gyári ducatis, a MotoGP-be egy év után szabadkártyásként visszatérő ausztrál Troy Bayliss és az olasz Loris Capirossi is káprázatosan motorozott. Az utolsó negyedórában igazi tűzijátékot produkáltak a pilóták, az adok-kapokból Rossi keveredett ki a legjobban, és elcsípte az első rajthelyet.
A címvédő tehát magabiztosan készülhet a vasárnapi versenyre, amelyen begyűjtheti nyolcadik vb-aranyát, ám azt azért nagyon jól tudja, hogy nem lesz könnyű dolga. A két ducatis félelmetes ellenfél, és Hayden sem adta még fel. A „Kentucky Kölyök” szombaton 18 millió forintos BMW-t kapott, a 343 lóerős masinát azzal érdemelte ki, hogy a szezon edzéseinek összetettjében fölényesen ő lett a legjobb. Hayden persze igazán a vb-címmel lenne boldog.
A 250 köbcentiben a vb-éllovas spanyol Jorge Lorenzo nem tudta megfékezni az idei első pole-ját megszerző japán Aojama Hirosit, aki örökre beírta magát a valenciai vb-futamok aranykönyvébe. A Ricardo Tormo-pályán először indulhat az élről egy 250-es viadalon az osztrák KTM egyik versenyzője. Lorenzo mégis elégedett önmagával és az Apriliájával, ráadásul fő vetélytársának, az olasz Andrea Doviziosónak problémái voltak szombaton. Lorenzo ennek ellenére sem lehet teljesen nyugodt. A közelmúlt alapján a jelenlegi helyzet meg is fordulhat. A két héttel ezelőtti Portugál Nagydíj edzésein szintén Lorenzo volt a jobb, a versenyen mégis Dovizioso nyert, míg Lorenzo ötödik lett. Ha a portugál eredmények megismétlődnének, Dovizioso lenne a világbajnok.
A nyolcadliteresek között tarolt a spanyol Aspar-csapat, amelynek az egyik fő szponzora éppen Valencia városa. A már világbajnok spanyol Alvaro Bautista az idén immár nyolcadszor rajtolhat az élről, mögötte három csapattársa végzett. A két magyarnak ellenben felejthető szombatja volt. Talmácsi Gábor ugyan fél másodperccel felgyorsult, de péntekhez hasonlóan a 12. helyen maradt, ezzel aligha lehet elégedett.
Tóth Imrének leégett az első számú motorja, a tartalék géppel pedig képtelen volt javítani, a 25. helyről visszaesett a 31. rajtpozícióba. Valenciai Nagydíj A gyorsaságimotoros-vb 17. futama A rajtsorrend élmezőnye 125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:39.058, 2. Faubel (spanyol, Aprilia) 1:39.288, 3. Gadea (spanyol, Aprilia) 1:39.499,…12. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:40.397, 31. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:41.965 250 kcm: 1. Aojama Hirosi (japán, KTM) 1:35.109, 2. Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:35.450, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:35.539 MotoGP: 1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 1:31.002, 2. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:31.210, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:31.307 Tv: Eurosport, 9.45–15.15 (élő) ---- T ---- &