A délelőtti szabadedzésen 6 Celsius-fok volt, a pálya pedig csupa víz. Nem éppen ideális motorosidő. A 125 köbcentis kategória versenyzői dideregtek a boxban, azt sem tudták, mit vegyenek magukra, hogy ne fázzanak.
Nem úgy Talmácsi Gábor!
Nem mintha a világbajnoki pontverseny magyar éllovasa nem lenne fázós, de fontosabb számára, hogy kényelmesen érezze magát a motoron. Miközben a tapasztalatlanabb pilóták közül jó néhányan alaposan beöltöztek a bőrruha alá, Talma összesen egy síeléshez használatos felsőrészt öltött magára, annak is levágta az ujját, mert nyomta a karját a bőrruha alatt, és fontosnak tartotta, hogy semmi se zavarja motorozás közben.
Már a délelőtti tréning beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és Talmácsi azért is volt különösen büszke a második helyére, mert amikor legutóbb ment vizes pályán ezzel a motorral, kissé lemaradt a többiekhez képest. Most egyedül Bradley Smith tudta megelőzni, aki szupermotózik is (ez a gyorsasági motor és a motokrossz keveréke), úgyhogy jól megy neki a kanyarokban való csúsztatás.
Szóval Talmácsi optimistán készült a délutáni időmérésre (18 fok, száraz aszfalt), és a délelőtti tapasztalatok alapján jól tudta, hogy Mattia Pasini lehet az egyetlen valamirevaló ellenfele. Az időeredmények ugyanis azt mutatták, hogy csak ők ketten képesek folyamatosan jó köridőket motorozni, a többiek csupán meg-megvillannak. Az edzés során Talmácsi többször is az élre került, de az utolsó körében hibázott, így Mattia Pasini átvette tőle a vezető pozíciót. Ennek azonban nincs túl sok jelentősége, az a fontos, hogy az első sorból induljon, hogy melyik helyről, az csak lélektanilag számít. Márpedig Talmának „bejön” a második rajtkocka – eddig az összes futamgyőzelmét úgy aratta, hogy a második helyről indult.
„Annak örülök a legjobban, hogy a tesóm esése nem befolyásolta a teljesítményemet – mondta Talmácsi az edzés után. – Lelkileg nagyon megviselt, hogy összevissza törte magát Angliában, ám ez szerencsére a mostani motorozásomon nem látszott. Jó formában vagyok, talán még jobban is érzem magam, mint a múltkor, hiszen a győzelem felspannolt.”
Talmácsi elárulta: annyit változtatott eddigi taktikáján, hogy minden egyes edzést felvesznek videóra, hogy aztán kívülről visszanézve is elemezhesse saját produkcióját. Kívülről sok apró hibára fel lehet figyelni, sőt még a beállítással kapcsolatos gondokat is könnyebb felismerni. Azt mondja, ez az elemzés magabiztosabbá teszi.
A 125 köbcentis kategória két szabadkártyása közül a 17 éves Győrfi Alennek sikerült limitet futnia (vagyis a 107 százalékos határon belül végzett). Ha ezt szombaton is tartani tudja, rajthoz állhat pályafutása első világbajnoki futamán. Nemcsak saját, édesapja álmát is valóra válthatja ezzel, hiszen Győrfi Zoltán annak idején ötszörös magyar bajnok volt, ám a vb-szereplésre nem volt lehetősége.
A másik szabadkártyás, Kovács Nikolett időeredménye egyelőre kívül van a szintidőn. A mezőny egyetlen hölgyversenyzője a délelőtti vizes edzésen a második számú versenygépét használta, délután viszont nagyon kevés volt neki a fél óra ahhoz, hogy megszokja a számára vadidegen pályát. Nyolc-kilenc másodpercet kellene javulnia ahhoz, hogy beférjen a mezőnybe, és azt mondja, ez egyáltalán nem lehetetlen. Megpróbálja, ahhoz kétség sem fér, aztán meglátjuk, mi sül ki belőle.
Az mindenesetre már most biztos, hogy nagy érdeklődést váltott ki a jelenléte a vb-n, a vezető olasz sportnapilap negyedoldalas cikkben írt róla, de a spanyol és a török újságok is felfigyeltek a csinos magyar lányra. Bár azt mindenki megemlítette: a töröknél könnyebb versenyt is választhatott volna.