Az egyik lényeges tudnivaló a miskolci ob-futammal kapcsolatban, hogy klasszikus pályák kerültek vissza a programba (ilyen a Bükkszentlászló és Bükkszentkereszt közötti szakasz), amelyeket egyrészt imádnak a versenyzők, másrészt színesítik a programot, és izgalmasabbá teszik a versenyt. A péntektől vasárnapig tartó küzdelem egyébként sem ígérkezik unalmasnak. Ott van ugye Turi Tamás és Benik Balázs, a két abszolút bajnok, akik az idénynyitó egri viadalon is hatalmasat csatáztak egymással (az a párharc Turi sikerével ért véget). Aztán ott van Spitzmüller Csaba, akinek az életét legutóbb nagyon megnehezítette a technika ördöge, de talán amit akkor elvett tőle Fortuna, azt most visszaadja. „Spici” egyébként régi-új navigátorral, Béres Lászlóval vág neki a versenytávnak, lévén állandó társa, Kazár Miklós a quadbajnokság futamán méreti meg magát.
A WRC-s mezőnyben a legnagyobb újdonságot Herczig Norbert 2003-as fejlesztésű Subaru Imprezája jelenti, amely végre megérkezett hazánkba, és amely, úgy tűnik, beváltja a hozzá fűzött reményeket. Herczig csak annyit mondott az ügyről: „Pont olyan volt, mint amilyennek elképzeltem. Csökő Zolival sírtunk az első teszt után. Persze örömünkben.”
Nem az Impreza lesz az egyetlen vadonatúj versenygép a mezőnyben – igaz, a kevesek egyike, amely jó lehet a végső győzelemre –, a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János itt mutatja be Peugeot 207 S2000-esét, és az idén alakult Suzuki-csapat tagjai – Bútor Róbert és Ollé Sándor – is debütálnak az S1600-as Swiftekkel, amelyek a világbajnokságon nagy sikereket érnek el. A legutóbbi miskolci megméretést ifjabb Tóth nyerte meg, ám erre most vajmi kevés esélye van a WRC-kel szemben, inkább az ötödik és a tizedik hely közé várja magát.
A pénteken 17.30 órakor a népkerti salakmotorpályán kezdődő prológ eredménye nem számít bele a versenybe (az izgalmak fokozása érdekében fordított sorrendben indulnak a párosok). A késhegyre menő küzdelem szombaton 8 gyorsasági szakasszal kezdődik, vasárnap pedig ugyancsak nyolccal ér véget.