1. Anyagi siker1. Anyagi siker
Kezdjük a legkézzelfoghatóbbal, a pénzzel. Tudjuk, a mérkőzés tisztán húszmillió forintot hozott az MLSZ konyhájára, amely – teljes joggal – ennek a felét szétosztja a játékosok és a szakmai stáb tagjai között. Marad tehát tízmillió, ez az összeg egy milliárdos költségvetésű szervezet esetében szinte aprópénznek számít, ám a járulékos haszon ennél sokkal nagyobb lehet. A diadal tükrében a magyar válogatott hirtelen remek reklámhordozó lett, és ha két hét múlva a bosnyákok ellen megismétli ezt a teljesítményt, a szövetség vezetői az eddigieknél kedvezőbb pozícióban tárgyalhatnak a lehetséges szponzorokkal. Ráadásul már most mérget vehetünk rá, hogy erre a következő mérkőzésre többen vesznek majd jegyet, mint vennének, ha az olaszok ellen nem ezt az eredményt érjük el.
2. A jövő
Meglepő lenne, ha a hét végi meccsek nézőszámán nem érződne a válogatott sikere. Most hirtelen magasba szökött a magyar labdarúgás presztízse, holott nyilvánvaló, hogy ezzel az egy mérkőzéssel egyetlen gondja sem szűnt meg, ám ha a megítélése képes lesz a tartósan negatívból pozitívba fordulni, az a klubfutballra is jótékony hatással lehet. Arról van szó, hogy visszatérjen a hit: érdemes a fiatalok ezreit megnyerni a sportágnak, érdemes a futball jövőjébe befektetni, mert még ma is olyan tömegeket lenne képes megmozgatni, és olyan érzelmeket tud kiváltani, mint semmi más!