A hullámvasút tetején

I. SZ.I. SZ.
Vágólapra másolva!
2007.10.07. 00:27
Címkék
Lewis Hamilton idei ötödik rajtelsőségét szerezte meg Kínában, ahol biztossá teheti világbajnoki címét. Autóját a közelgő eső híre ellenére száraz pályára állíttatta be, és bár száraz futamot remél, az esőtől sem ijed meg.

Pénteken még büntetés sel fenyegették, ehhez képest a pole pozícióból indulhat.Pénteken még büntetés sel fenyegették, ehhez képest a pole pozícióból indulhat.

Olyan ez a hét, mint a hullámvasút – mondta Lewis Hamilton. – Sok hatás ért az elmúlt napokban. Amikor Japánból eljöttem, büszke voltam magamra, hogy milyen jó versenyem volt, és siettem Kínába. Csütörtökön azt hallottam, hogy vizsgálják a futamon végrehajtott manővereimet. Apámmal együtt biztosak voltunk benne, hogy megbüntetnek, de a csapat a segítségemre sietett, és megúsztam.

Zavarta az ügy a vezetésben?

Pénteken végig ott motoszkált a fejemben a gondolat, hogy meg fognak büntetni, emiatt pontokat veszíthetek, vagy visszasorolnak a rajtrácson. Nem tudtam teljes értékű munkát végezni, ami meglátszott az időeredményemen, és többször is lecsúsztam a pályáról.

Mára viszont megkönynyebbülhetett.

Szombat reggel úgy jöttem ki a pályára, hogy Fernando és a ferrarisok is gyorsabbak nálam, de mivel az új pályán körről körre jobb vagyok, az volt a célom, hogy faragjak hátrányomból. A rajtelsőség azért is nagy eredmény, mert az időmérő elején sem voltam azon a szinten, mint Fernando.

Gondolta volna, hogy a két Ferrarit is képes lesz megelőzni ezen a pályán, amelyen papíron jobbak a vörös autók?

Erre törekedtem, de tudtam, hogy nem engedhetem, hogy görcsössé váljon a próbálkozásom. A gyors kanyarokban képtelenség tartani velük a lépést, és bár most legyőztem őket, az egy körön látott erőviszonyok a versenyen felborulhatnak.

Erősebb Ferrarikra számít vasárnap?

Igen, talán hosszú távon a Ferrari jobban használja a legkeményebb keverékű gumikat, ezért kiegyensúlyozottabb teljesítményre képes.

Nyerni akar, vagy megelégszik annyi ponttal, amennyi elég a vébécímhez?

Nem az a típus vagyok, aki biztonságra játszik, természetesen nyerni akarok, de ha úgy adódik, és be kell látnom, hogy legyőznek, az a legfontosabb, hogy célba érjek.

Az időmérő végén az első gyors körét a kemény abroncson teljesítette, majd a közepesre váltott.

Igazából nem tudtuk, melyik keverék a jobb. Az első menetben a biztosabbat választottam, aztán jöhetett a rizikós menet, ami szerencsére bejött, nagyon jó volt a kocsi a lágyabbik keveréken.

Milyen időre van beállítva az autója?

Azt mondják, hetvennyolcvan százalék az esély az esőre, de szombaton nem esett, és nem láttuk értelmét, hogy azt mondjuk, lesz, ami lesz, esős beállításokat alkalmazunk, aztán az időmérőn száraz pályán megpróbáljuk kiautózni a kocsiból, amit lehet. Az éppen megfelelő körülményekre készültünk fel, és ennek köszönhetően remek pozícióból indulhatok.

Nem hiszem, hogy hátrányban lennék a többiekkel szemben, de azért jobban szeretném, ha nem esne az eső.

És nem bánná, ha vihar miatt az egész futamot törölnék?

Ennek nem örülnék, versenyezni akarok. Roppant csalódott lennék, ha a nagy felkészülés után egy kör után leintenék a futamot. Nem úgy állok fel a rajtrácsra, hogy a vébécímre gondolok, jó eredményt szeretnék elérni. Aztán hogy ez mire lesz elég, azt a verseny után meglátjuk. Két futam van még hátra a világbajnokságból, mindenkinek úgy jó, ha meg is rendezik őket.

Nagyon jól szerepel az ön számára teljesen új pályákon. Hogy képes rá?

Az autót általában már a legelején sikerül jól beállítanunk, azután körről körre igyekszem alkalmazkodni a pályához. Itt, Kínában a pályabejárást sötétben tettük meg, de úgy tűnik, ez nem jelent hátrányt.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik