A Toyota is elkészült 2008-as modelljével

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2008.01.10. 23:20
Címkék
A Toyota-istálló tavaly világbajnokságot akart nyerni, ehhez képest csak két hatodik helyet ért el. Ezúttal visszafogottabb a gárda: a cél a dobogó, amelyre Jarno Trulli és a Ralf Schumacher helyére érkező Timo Glock juttathatja fel.

Kölni központjában a Toyota istálló bemutatta 2008-as versenyautóját, a TF108-ast. Az idei gépét a Ferrari és a McLaren után harmadikként leleplező japán gyár azt reméli, hogy feledtetni tudja a borzalmas 2007-es évadot, ennek érdekében Jarno Trulli mellett új pilótával, a GP2 friss bajnokával, a Ralf Schumacher helyére szerződtetett Timo Glockkal vág neki a 18 futamos idénynek.

A javulás kulcsa persze nem elsősorban a pilóták teljesítménye lesz, az előrelépéshez megfelelő autó szükséges. Pascal Vasselon, a gárda francia technikai igazgatója elárulta, hogy teljesen meg kellett változtatni a négykerekű tervezési filozófiáját ahhoz, hogy kimozduljon az istálló abból a gödörből, amelyben évek óta vergődik.

Több aerodinamikai elem is a McLaren tavalyi autójára emlékeztet, mint például az első légterelő orrkúp fölött keresztbenyúló elem vagy a pilótafülke melletti, vízszintes légterelő. Utóbbin persze teljesen egyedi a visszapillantó tükör megoldása, amely a vezetőszárny nyúlványaként emelkedik a magasba. Furcsa ugyanakkor, hogy Vasselon gárdája megváltoztatta az orr megoldását, miközben a vasárnap bemutatott Ferrarin éppen a kölniek tavalyi első légterelő-változatának mása látható. A Toyota tavaly első világbajnoki futamgyőzelmének megszerzését tűzte ki célul, és miután csak két hatodik hely lett a csapat legjobb eredménye, változtatni kellett a terveken. Az idén már annak is örülnének, ha dobogóra állna a Trulli, Glock páros valamelyik tagja.

„Ha a dobogót célozzuk meg, nem nevettetjük ki magunkat – mondta Trulli. – Az első háromba bármikor oda lehet érni, de ha ennél többet várunk, elrugaszkodunk a valóságtól. Persze sokat kell dolgoznunk, és fontos, hogy a változtatások jó irányba tereljék a fejlesztéseket.”

„Legutóbb négy éve versenyeztem a Formula–1-ben, azóta viszont sokat teszteltem, úgyhogy nem lesz nehéz felvenni a tempót – mondta Glock. – Szerencsésvoltam pályafutásom során, hiszen számos kategóriában kipróbálhattam magam, és sokszor nyertem is. Erősebb vagyok mint valaha, elviselem a nyomást, érett vagyok az F1-re, amit igyekszem bebizonyítani.”

Legfrissebb hírek

A Bodö/Glimt El-bravúrjáról beszélt a Norvégiában élő korábbi magyar válogatott támadó

Európa-liga
13 perce

„Pokoli küzdelem lesz magunk mögött tartani Piastrit" – a Red Bull taktikája bevált, de mit hoz a verseny?

F1
6 órája

Wilsont máris utolérte a Crucible átka, a sznúker-vb első napján eldőlt, hogy nem lesz címvédés

Egyéb egyéni
7 órája

Vasárnapi sportműsor: Fradi–Nyíregyháza, Leicester–Liverpool, Szaúdi Nagydíj

Minden más foci
7 órája

Újabb két magyar érem a dohai tornavilágkupán

Torna
8 órája

Ez a forduló sem maradt Doué-gól nélkül, a PSG legyőzte Loic Nego csapatát

Francia labdarúgás
8 órája

Elúszott a bajnoki arany? Kikapott a kiesőjelölttől az Atlético

Spanyol labdarúgás
8 órája

„Agyátültetésre van szükségem” – Hamilton továbbra is szenved az időmérőn a Ferrarival

F1
8 órája
Ezek is érdekelhetik