Kölni központjában a Toyota istálló bemutatta 2008-as versenyautóját, a TF108-ast. Az idei gépét a Ferrari és a McLaren után harmadikként leleplező japán gyár azt reméli, hogy feledtetni tudja a borzalmas 2007-es évadot, ennek érdekében Jarno Trulli mellett új pilótával, a GP2 friss bajnokával, a Ralf Schumacher helyére szerződtetett Timo Glockkal vág neki a 18 futamos idénynek.
A javulás kulcsa persze nem elsősorban a pilóták teljesítménye lesz, az előrelépéshez megfelelő autó szükséges. Pascal Vasselon, a gárda francia technikai igazgatója elárulta, hogy teljesen meg kellett változtatni a négykerekű tervezési filozófiáját ahhoz, hogy kimozduljon az istálló abból a gödörből, amelyben évek óta vergődik.
Több aerodinamikai elem is a McLaren tavalyi autójára emlékeztet, mint például az első légterelő orrkúp fölött keresztbenyúló elem vagy a pilótafülke melletti, vízszintes légterelő. Utóbbin persze teljesen egyedi a visszapillantó tükör megoldása, amely a vezetőszárny nyúlványaként emelkedik a magasba. Furcsa ugyanakkor, hogy Vasselon gárdája megváltoztatta az orr megoldását, miközben a vasárnap bemutatott Ferrarin éppen a kölniek tavalyi első légterelő-változatának mása látható. A Toyota tavaly első világbajnoki futamgyőzelmének megszerzését tűzte ki célul, és miután csak két hatodik hely lett a csapat legjobb eredménye, változtatni kellett a terveken. Az idén már annak is örülnének, ha dobogóra állna a Trulli, Glock páros valamelyik tagja.
„Ha a dobogót célozzuk meg, nem nevettetjük ki magunkat – mondta Trulli. – Az első háromba bármikor oda lehet érni, de ha ennél többet várunk, elrugaszkodunk a valóságtól. Persze sokat kell dolgoznunk, és fontos, hogy a változtatások jó irányba tereljék a fejlesztéseket.”
„Legutóbb négy éve versenyeztem a Formula–1-ben, azóta viszont sokat teszteltem, úgyhogy nem lesz nehéz felvenni a tempót – mondta Glock. – Szerencsésvoltam pályafutásom során, hiszen számos kategóriában kipróbálhattam magam, és sokszor nyertem is. Erősebb vagyok mint valaha, elviselem a nyomást, érett vagyok az F1-re, amit igyekszem bebizonyítani.”