„Nem érdekel az időeredményem és a helyezésem, csak annak tudok örülni, hogy tovább javítottuk az autót. Szombaton biztosan nem leszünk negyedikek” – ezekkel a szavakkal kezdte Jenson Button a pénteki edzésnap értékelését. A tavaly borzasztóan szereplő Hondaistálló előre lesajnált pilótája a negyedik legjobb időeredményt érte el a Malajziai Nagydíj pénteki edzésnapján, csak a vb-éllovas Lewis Hamilton és a Ferrari pilótapárosa ment gyorsabban nála Sepangban.
Az Ausztrál Nagydíjat megnyerő McLaren-pilóta a délutáni edzés utolsó perceiben verte meg az addig magabiztosan vezető ferrarisokat. Hamilton hozta a formáját, míg a Scuderia pilótái kezdenek magukra találni az első viadalon bemutatott betli után. A Melbourneből egyetlen ponttal továbbálló Ferrari az első percektől uralta a tréninget, Kimi Räikkönen és Felipe Massa egymás után faragott a legjobb köridőből. A körülményekre nem lehetett panasz, az előre beharangozott vihar elmaradt, napközben csak néhány gomolyfelhő gyűlt a pálya fölé.
A ferrarisok minden beállítással gyorsak voltak, bármelyik gumit tettek fel (a Bridgestone a közepes és a kemény keveréket szállította Sepangba), nem tudtak hibázni. Legalábbis vezetéstechnikailag – egy félreértés miatt azonban Räikkönen délelőtt eggyel több kört tett meg a kelleténél, kifogyott az autójából az üzemanyag, és a pálya szélén ragadt.
A legjobb időt végül Hamilton érte el délután, a brit hirtelen javult fel az edzés végére, 1:35.055 perces ideje csupán 12 ezreddel gyengébb Felipe Massa tavalyi pole pozíciós eredményénél. Csapattársa, Heikki Kovalainen a hetedik helyen zárta a napot, a McLaren így elégedett lehet.
Annál izgatottabb a hangulat a Red Bull háza táján, a csapatot ugyanis kizárhatják a sepangi viadal hátralévő részéről. Délelőtt David Coulthard furcsa balesetet szenvedett, autója egy kanyarkombinációban kisodródott (a belső kamerás felvételen úgy tűnt, a kormányzás ellenére egyenesen maradtak az első kerekek), és amikor az autó átsuhant a kerékvetőn, a bal első és a jobb hátsó kerékfelfüggesztés ropiként tört darabokra. Miután Coulthard autóján Ausztráliában, a Massával történt ütközéskor is látványosan könnyen összetörtek a felfüggesztési elemek, az FIA felügyelői számára gyanússá váltak az alkatrészek.
Magyarázatot követeltek a csapatvezetőktől, a túl törékeny felfüggesztési rudakat ugyanis balesetveszélyesnek találják, és úgy vélik, emiatt szabálytalanok. Ha a Red Bull vezetői nem tudják bizonyítani ennek ellenkezőjét, a délutáni tréninget kihagyó Coulthardot és társát, Mark Webbert kizárhatják.
Azután, hogy a csapat a téli tesztelésen azt hangoztatta, sikerült túllendülnie a tavalyi megbízhatósági gondokon, rémesen kezdődik az számára idény.