Bár Rubens Barrichello úgy ter vezte, hogy 257. nagydíján ő lesz a középpontban, ezen a hétvégén nem neki, hanem egy másik brazilnak osztottak főszerepet Isztambulban – sorozatban immár harmadik éve. Amióta Felipe Massa átvette idősebb honfitársa helyét a Ferrarinál, egyeduralkodónak számít a Török Nagydíjon: akárcsak 2006-ban és 2007ben, ezúttal is a pole pozícióból indulva nyert.
Nem lehetett megfogni, pedig a McLaren mindent megpróbált. Lewis Hamiltont a szokásos kettő helyett három boxkiállásos taktikával indította útjára, amit nagyrészt a kényszer szült. A Bridgestone mérnökei ugyanis a brit pilóta tavalyi jobb első defektje után azt tanácsolták a McLarennek, ne hagyja, hogy Hamilton túl sokáig használjon egy készlet gumit, mert a vezetési stílusa miatt megismétlődhetnek a problémák.
Ezért 16 körnél többet egy szettel sem tett meg az 58 körös futamon, így viszont kevesebb üzemanyagra volt szüksége egy-egy etapon, és sokkal gyorsabb volt a többieknél. Ennek köszönhetően ragadt Felipe Massára a verseny elején, ezért előzte meg a brazilt az első boxkiállások után, és emiatt verte meg végül a vb-pontversenyben vezető Kimi Räikkönent annak ellenére, hogy egygyel többször állt ki a boxba.
A harmadik kiállása előtt csak 13 kört tett meg egy gumikészlettel, pedig gyorsabb volt Massánál, azaz lehetősége lehetett volna arra, hogy megelőzze a brazilt. Ám több szempontból is kockázatos lett volna tovább kint maradnia, hiszen a 16 kört át kellett volna lépni, és nem biztos, hogy a gumik kibírták volna; Massa is már a keményebb keverékű abroncsot használta, azaz nem mutatkozott volna akkora különbség, mint korábban, és lehet, hogy Räikkönen felgyorsulása miatt a második helye is veszélybe kerül. Hamilton így is elégedett volt, mint mondta, a lehető legtöbbet hozta ki a viadalból.
„Úgy érzem, életem legjobb versenye volt – mondta a leintés után. – Kihoztam az autóból, amit lehetett, ennél többre nem voltunk képesek, nincs mit bánnunk. Itt most nem a győzelem számított, elsősorban magunknak kellett bizonyítanunk. Egyre erősebbek vagyunk.”
Hamilton elárulta, hogy szerencséje volt, mert ha csapattársa, Kovalainen nem ragad be a rajtnál, és ő nem tudja megelőzni, esélye sem lett volna a második helyre. Kimi Räikkönen a futam elején Robert Kubica mögé szorult, a korábbiaknál gyengébb BMW-t üldözve a finn túl nagy hátrányba került, Hamilton ezért is tudta megtartani második helyét.
A McLaren vezetői mind a két pilótájuk szempontjából eljátszadoztak a „mi lett volna, ha” gondolattal, Hamilton a pole pozícióból rajtolva, az első kanyarba éllovasként fordulva megnyerte volna a versenyt, míg Kovalainen jó rajttal, Massát üldözve szintén első lett volna, hiszen számításaik szerint több üzemanyag volt az autójában, mint a braziléban, és az első boxkiállásoknál megverte volna a ferrarist. Csakhogy Hamilton könnyebb autóval is kikapott Kovalainentől az időmérőn, a finnek pedig be kellett érnie néhány díjnyertes előzéssel és a nulla pontot érő 12. helyezéssel.