Massa cimborája lett

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2008.07.14. 23:38
Címkék
A McLarennel tavaly Fernando Alonso miatt szponzori szerződést kötő Banca Santander a Ferrarival tárgyal, a kétszeres világbajnok spanyol pedig már nem is emlékszik tavalyi, németországi veszekedésére Felipe Massával. A jelek arra utalnak, hogy Alonso tényleg a Ferrarihoz tart.

Bár még legalább egy évig nem fogják hivatalosan bejelenteni, egyre több jel utal arra, hogy Fernando Alonso 2010-ben a Ferrari versenyzője lesz. A kétszeres világbajnok spanyol már akkor elárulta, hogy a Scuderia pilótája akar lenni, amikor még a McLarennél versenyzett 2007ben, csak éppen azért nem szerződött egyenesen a maranellóiakhoz, mert Kimi Räikkönennek és Felipe Massának is hosszú távú megállapodása volt a Ferrarival.

Ám a finné a 2009-es idény végén lejár (Massáé 2010-ben), azután pedig a címvédő valószínűleg visszavonul. Räikkönen többször is elmondta, hogy nem akar a harmincas évei közepéig az F1-ben versenyezni, és szinte biztos benne, hogy ez az utolsó kontraktusa a száguldó cirkuszban. Arról, hogy Alonso váltja, már korábban is lehetett olvasni megbízható, de nem hivatalos forrásokból.

Konkrétumok eddig nem láttak napvilágot, a megállapodásra utaló jelek viszont egyre egyértelműbbek. A spanyol Banca Santander pénzintézet nem hosszabbítja meg a McLarennel kötött, 2009 végén lejáró szerződését, inkább a Ferrarival köt egyezséget. Mivel a bank akkor szegődött a McLarenhez, amikor a Spanyolországban rendkívül népszerű Alonso, biztosra vehető, hogy a Santander következő váltásához is köze lesz a jelenleg a Renault-nál versenyző pilótának, aki ismét népszerűsítheti a bankot hazájában.

A McLarennel 2007 elején hároméves szerződést kötő pénzintézet több ok miatt nem követte a versenyzőt a Renaulthoz. A francia istálló fő szponzora, az ING összeférhetetlen a Santanderrel, amelynek nem feltétlenül került volna sokba, ha kiszáll a mclarenes szerződéséből, a tavalyi kémbotrány miatt ugyanis hitelrontás címén valószínűleg következmény nélkül kihátrálhatott volna a megállapodásból. Csakhogy a Santander Lewis Hamilton sikereinek (és a Brit GP főszponzori szerződésének) köszönhetően elképesztő hasznot termelt NagyBritanniában, így megéri neki, hogy kitöltse a mclarenes kontraktust.

A Santander ferraris szála mellett a másik, Alonso váltására utaló jel a spanyol egyre szorosabb barátsága Massával. Éppen egy éve, a németországi Európai Nagydíj eredményhirdetése előtt egymásnak esett a két versenyző, Alonso ugyanis az utolsó körökben, vizes pályán előzte meg az addig élen álló Massát, aki kis híján kilökte a spanyolt. Massa általában jóban van versenyzőtársaival, de Alonsóval sokáig nem találta a közös hangot.

Az idén azonban jó cimborák lettek, a versenyeket megelőző pilótaparádékon – amelyeken a főszereplőket egy kamion platóján körbeviszik a pályán – rendszerint egymás társaságát keresik, nevetgélve cseverésznek. A Brit Nagydíj pénteki szabadedzésén Massa az Alonso Renault-jából kifolyó olajcsíkon megcsúszva sodródott a gumifalba, és autójából kiszállva újfent meghitt társalgásba kezdett a műszaki hibás autóját nem messze leparkoló spanyollal. Veregették egymás vállát, a kétszeres világbajnok bocsánatot kért a dél-amerikaitól, amiért éppen neki ártott azzal a technikai gonddal, amelyről egyébként egyáltalán nem tehetett.

Ha valóban együtt dolgoznak 2010-ben, nem lehet gond a viszonyukkal, hiszen Alonso sokat tanult 2007-es, Hamilton elleni csatájából, és tudja, hogy a jó eredményekhez harmonikusan működő istálló kell.

Most már szinte csak a bejelentésre kell várni – arra viszont még legalább egy évig.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik