A McLaren-istálló ismétlésre ké szül a Magyar Nagydíjon, a hazánkban tavaly Lewis Hamilton révén nyerő wokingi gárda csúcsformában várja a mogyoródi viadalt, amelyen a vetélytársak sem látnak sok esélyt az angol legyőzésére. Hamilton Silverstone-ban és Hockenheimben is diadalmaskodott, és amíg hazai versenyén aratott sikerét még az esőre „lehetett fogni”, Németországban egyértelműen gyorsabb volt a többieknél.
Kimi Räikkönen, a Ferrari világbajnoka továbbra sem érti a Scuderia gyengélkedését.
„Ki kell derítenünk, miért voltunk lassúak Hockenheimben, mert az biztos, hogy valami nem úgy működött, mint eddig – mondta Räikkönen. – Újra úgy éreztem magam, mint régen, amikor a legtöbb versenyhétvége után arra gondoltam, de jó, hogy túl vagyunk rajta. Az év elején voltak gondjaim az autó beállításaival, ám olyan rossz még sohasem volt, mint a legutóbbi futamon. Nagyon bonyolult a helyzet, de nem reménytelen. Tudjuk, hogyan kell ilyen helyzetben reagálni – tavaly mélyebb gödörből másztunk ki.”
Räikkönen szavaiból is kitűnik, hogy a Ferrari visszaesése szerepet játszott Hamilton németországi diadalában, azonban Angliában fény derült egy olyan újításra is, amely szintén megkönnyíthette a vb-éllovas feladatát. A Daily Mail egyik cikkében azt írja, hogy a McLaren kifejlesztett egy technológiát, amellyel sebességváltáskor a pilóta fokozatonként szabályozhatja a motor forgatónyomatékát, megkönnyítve ezzel a kanyarokból a kigyorsítást. Azaz a jelenlegi szabályokat – amelyek szerint tiltják a használatát – megkerülve manuális kipörgésgátlót alkalmaz.
A Nemzetközi Automobilszövetség már elkezdte vizsgálni az eszközt, amely miatt visszamenőleg valószínűleg nem kell büntetésre számítani, mert nem egyértelműen szabályellenes. Az viszont könnyen előfordulhat, hogy mivel egyértelműen nem is szabályos, az FIA rövidesen megtiltja a McLarennek az eszköz alkalmazását. Ha szabályosnak találja (amire kisebb azt esély), várhatóan heteken, hónapokon belül a többi csapat is kifejleszti hasonló megoldását. Jerezben közben folytatódott a tesztelés, s a keddi nyitó naphoz hasonlóan Sebastian Vettel volt a leggyorsabb. A Toro Rosso fiatal németje mögött a McLaren és a Ferrari pilótái következtek, Pedro de la Rosa, a wokingiak spanyol tesztpilótája három és fél tizedmásodpercet vert Räikkönenre – azaz a németországi trend egyelőre nem változott. A tréningezés péntekig tart; csütörtökön Timo Glock is csatlakozik a Toyotához, a Német GP-n balesetet szenvedő pilóta tehát jól van annyira, hogy autóba üljön, és hungaroringi szereplése sincs veszélyben.
Eredmények a 14. oldalon