Lassan már nem lesz olyan istálló, amely ne próbálta volna ki az eredetileg a Red Bull-istálló által bevetett „cápauszonyt”. Csütörtökön Jerezben már a Hondákon is megjelent a motorházat lefedő elemre épített függőleges légterelő. A Jerezben a BMW és a Honda által korábban bevetett, orra szerelt légterelőihez hasonlót is kipróbáló McLaren és a Toyota a Német Nagydíj előtt tesztelte a vezetőszárnyat, amely a szakértők szerint a gyors kanyarokban növelheti az autók stabilitását. Állítólag a Ferrari is elkészítette a maga változatát, amelyet pénteken próbálhat ki a Scuderia.
Versenyre még csak a Red Bull, a Toro Rosso, a Force India és a Renault vitte el, de hogy van fantázia benne, a többiek próbálkozása bizonyítja. (A Force India közben Jerezben sikeresen tesztelte új váltóját, amelynek köszönhetően a fokozatok kapcsolásakor egy pillanatra sem csökken az erőátvitel, és amely két tizedet jelenthet körönként – az istállók nagy része már régóta használja az eszközt.) Ha nem is a „cápauszonynak” köszönhetően, de folytatódott a Red Bull istállóinak uralkodása a tesztelésen, azután ugyanis, hogy az első két napon Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Toro Rosso-Ferrarival, csütörtökön Mark Webber Red Bull-Renault-ja bizonyult utolérhetetlennek.
A remek időeredményben elsősorban a következő idényre kifejlesztett slick (azaz sima felületű) Bridgestone gumiknak volt szerepük, Webber az aszfalttal nagyobb felületen érintkező, nagyobb tapadást biztosító abroncson majdnem három tizedet vert a barázdált gumikon száguldó Kimi Räikkönenre.
A ferrarist Webber mellett Nelsinho Piquet is megelőzte, a Német Nagydíjat a második helyen záró brazil Webberhez hasonlóan 2009-es gumikon száguldva repesztette gyors körét. A brazilnak a nap legelején volt egy izgalmas pillanata is, az egyik kanyarban kisodródott, autója a falat is érintette, és mivel a Renault állva maradt, félbeszakították a gyakorlást (a teszteléseken ezt mindig megteszik, ha egy autó a pályán ragad, hogy senkinek se kelljen tétlenül ülnie a boxban).
Piquet Jerezben arról beszélt, hogy tisztában van vele: hockenheimi második helye nem növeli az ázsióját, ugyanaz a versenyző maradt, mint a viadal előtt.
„A teljesítményünk nem változott meg – mondta Piquet. – Versenyről versenyre tanulok valamit, butaság lenne, ha azt hinném, a szerencsém miatt Németországban több ragadt rám, mint máshol. Semmivel sem lettem jobb pilóta, de a lelkemnek jót tett a dobogós hely, ezt már nem vehetik el tőlem, és az eredménylistán nem csillagozzák meg, hogy ez szerencsés második hely. Sokan ennyit sem értek el első F1-es idényükben. Persze ez nem elégít ki, azt akarom, hogy bármikor képesek legyünk a dobogóért harcolni.”
Csapattársa, Fernando Alonso nem hisz abban, hogy az idén változik a helyzet, szerencsével ő is elérhet hasonló eredményt (őt ismerve jobbat is), de leginkább annak örülne, ha a szerencseadagját a következő idényekre tartalékolhatná, és az idén „elhasználná” összes balszerencséjét.