Ifjabb Tóth pontszerző helyen

TÓTH ANITA jelenti MartignybőlTÓTH ANITA jelenti Martignyből
Vágólapra másolva!
2008.10.25. 06:48
Címkék
A magyarok napja volt a pénteki a kisvilágbajnokságnak is nevezett IRC-sorozat svájci viadalán: ifjabb Tóth János három helyet javítva pontszerző pozícióból várja a záró napot (8.), Bútor Róbert pedig vezet kategóriájában, az abszolútban pedig 13.

Egész nap hegyet „másztak” – méghozzá meglehetősen magas hegyeket. A svájci viadal egyik sajátossága az, hogy olykor 1200 méteres szintkülönbség van a pálya eleje és közepe között. Nem könnyű megszokni sem ezt, sem pedig a kanyargós hegyi pályák ritmusát, főleg hogy hibázásra egyáltalán nincs lehetőség: az egyik oldalon sziklafal, a másikon mély szakadék…

Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000) először versenyez itt, és bár a pilóta a szokásos cinizmusával megjegyezte, „Azért lehetne gyorsabban is menni…”, a legtöbben tudják, értéke van ennek a nyolcadik helynek. Nemcsak azért, mert egy IRC-pont jár érte, hanem azért is, mert a magyar páros előtt álló pilóták többsége tízszer annyit vezet egy évben, mint a hétszeres magyar bajnok.

„A helyezés nem rossz, de az időkkel nem vagyok elégedett. Egy-másfél másodperceket kapok kilométerenként az éllovasoktól, ami nagyon sok. Biztos megvan az oka, csak még nem jöttem rá, hogy mi…” – mondta ifjabb Tóth, akinek (s nyilván ezzel nem volt egyedül) a hoszszú szakaszok végére többször felforrósodott a fékje. Ilyenkor kímélni kellett, mert beesett a fékpedál, s következett az újabb szakasz, amely megint hegyről lefelé vezetett…

„Amikor végigmész a pályán, a végén mindig tudod, hol hagytál bent néhány tizedet, s ezt a második körben próbálod elkerülni. Nekünk is sikerült javítanunk, de a kézifékes kanyarokban nem spóroltam, meghúztam: hadd sikítsanak az emberek.” Nézőbarát hozzáállás és eredményes is, amint a példa mutatja.

A másik magyar páros, Bútor Róbert és Tóth Imre is elégedett lehet, nemcsak a kategória (Szuper1600) első helye szenzációs, hanem az abszolút 13. is megér egy misét. A csütörtöki „szarvaskaland” után (ütköztek egy eléjük ugró kisebb példánynyal), pénteken „csak” kigyulladt a féktuskó, úgyhogy konkrétan lángolt, muszáj volt oltani, az utolsó szervizparkba pedig be kellett tolni a Swiftet, mert tönkrement az önindító. Nyolcszáz méter megfeszített munka és némi izomláz árán sikerült – de az a legfontosabb, hogy Bútorék folytatni tudják, és menetelnek a kategóriagyőzelem felé. „Lendületben vagyunk” – foglalta össze a napot a pilóta. Nem lehetett nem észrevenni…

Eredmények a 15. oldalon

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik