Hétfőn szinte folyamatos esőben, azaz végig nedves pályán köröztek a pilóták a jerezi kollektív tesztelésen. A legjobb köridőt a toyotás Timo Glock érte el, 1:30.979-e több mint tíz másodperccel gyengébb, mint Sebastian Vettel vasárnapi, száraz pályán elért legjobbja. A csapatok közül a Ferrari egyáltalán nem hajtott ki a pályára, Felipe Massa átpihente a napot. A gyakorlást háromszor kellett szüneteltetni, Glock egyszer a gumifalnak csúszott, míg Robert Kubica BMW-je és Vettel Red Bull-Renault-ja műszaki hiba miatt állt meg a pályán.
Bár vasárnap még Pedro de la Rosa és Kobajasi Kamui személyében a McLaren, illetve a Toyota tesztpilótája is autóba ült, hétfőn már csak versenyzők köröztek Jerezben, nekik ugyanis mindenképpen hozzá kell szokniuk az autójukhoz az Ausztrál Nagydíj előtt. Csakhogy De la Rosa rámutatott, hogy a március 23-tól december 31-ig tartó teszttilalom nemcsak tennivaló nélkül hagyja a tartalék sofőröket, de veszélyessé is teszi feladatukat, ha be kell ugraniuk versenyezni valamelyik pilóta helyett.
„Nevetségessé fogjuk tenni magunkat – mondta a spanyol. – Érthető, ha a csapatok az idény előtt azt akarják, hogy a versenyzők teszteljenek, de mivel az első nagydíj hetétől kezdve nem lehet majd gyakorolni, veszélyessé válik a helyzetünk. Idegenül fogjuk érezni magunkat, és azzal, hogy nem leszünk formában, másokat is bajba sodorhatunk. Eddig az autók nem sokat változtak, ezért csak a rajtoknál lettünk volna bajban, de most az átfogó szabályváltozások miatt nem öt, nem is tíz kör telik el, mire belerázódunk.”