A McLaren és a Ferrari elöljárói is elismerték, hogy a tavalyi idény végéig tartó versenyfutásuk a 2009-es előkészületek rovására ment. A wokingiak válságülést tartottak a csapat szintjén túl lassú MP4-24 miatt, míg a Ferrarinál nem a sebességgel van gond, hanem az autó megbízhatóságával.
„Mi értelme lenne tagadni, hogy gondjaink vannak – mondta Martin Whitmarsh csapatvezető, aki nyilatkozatával szembeszállt Ron Dennis elnökkel, aki a múlt héten igyekezett csillapítani a kedélyeket. – Igyekszünk megtalálni a bajok okát, de ez nem egyszerű. Az autó aerodinamikai adottságai elmaradnak a várttól, a számok pedig nem hazudnak. A Brawn-istálló autói tényleg gyorsak, a mieink pedig egyelőre lassúak. Ám tavaly megnyertük a világbajnokságot, azaz tudjuk, hogyan kell gyorsabbá tenni az autót.”
A McLaren vasárnap nem is kezdett hozzá a jerezi teszteléshez, amelyen a Brawnnal, a Renault-val és a Williamsszel közösen vesz részt. A másik három csapat már elkezdte a gyakorlást, és amíg Alonso délelőtt összetörte Renault-ját (később megjavították), Rubens Barrichello gond nélkül száguldott, és a barcelonai kollektív gyakorlást követően ismét fantasztikus időeredményeket ért el. A héten már nem tesztelő Ferrari vezetősége bízik benne, hogy versenyben lesznek a Honda utódjával, de vannak kétségeik.
„Tavaly a kocsi megbízhatatlanságán úszott el az egyéni vébécím, és attól tartok, az idén is ez lesz a gyengénk – mondta Stefano Domenicali, a Scuderia csapatfőnöke. – Az utolsó pillanatokig dolgoztunk a tavalyi autón, és kétségtelen, hogy hátrányba kerültünk azokkal szemben, akik korábban válthattak, és teljes energiájukat az idei autóra összpontosították.”