A szombati időmérő eredményei arra utalnak, hogy a szabályváltozásoknak köszönhetően felborultak az erőviszonyok. Szombaton ugyanis végérvényesen kiderült: Ross Brawn nem próbált meg senkit sem átverni a téli teszteken, Jenson Button és Rubens Barrichello szabályos autókkal érte el az olykor hihetetlennek tűnő eredményeket. A Honda vezérkarának decemberi döntése után hónapokig kérdéses sorsú csapatról sokáig nem lehetett azt állítani, hogy irigylésre méltó helyzetben van, de most fordult a kocka. A korábban a Benettont, illetve a Ferrarit összesen 14 egyéni és konstruktőr-világbajnoki címhez segítő Ross Brawn diadalittasan nézhette, ahogy az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén autói roppant magabiztosan elfoglalják az első rajtsort. Ráadásul ezt Button és Barrichello úgy tette, hogy kocsijuknál az időmérő harmadik szakaszában indulók közül csak Timo Glocké volt nehezebb. (Az FIA az idén közli az autók verseny előtti súlyát, amit a rajtrácsnál mindenkinél feltüntettünk. Az adatok az időmérő harmadik szakaszában szereplők esetében a kvalifikáció befejezésekor mért adatot jelentik, míg a többieknél a parc fermébe helyezésük előtti teletankolás következtében keletkezett összsúlyt.) A Virginnel való megállapodását hivatalosan is bejelentő Brawn – a szerződés túlmutat a szponzoráción, Sir Richard Branson, a Virgin első embere jelezte, hogy egy hónapon belül nemcsak a kocsi festése változik meg, de lehet, hogy a neve is – várhatóan a versenyen is erős lesz, igaz, pilótáinak az újjáalakult élmezőnyből nem kell számolniuk a toyotásokkal. Glock és Jarno Trulli autójának hátsó légterelőjét ugyanis rugalmasnak találták az ellenőrzésen, amiért a két pilótát a hatodik, illetve a nyolcadik rajtkockából az utolsó sorba sorolták. Ezzel a vb-címvédő Lewis Hamilton megúszta, hogy az utolsó helyről rajtoljon, ahová váltócseréje miatt rendelték. A McLaren pilótája az időmérő második szakaszában részt sem vett az alkatrész meghibásodása miatt, de egyébként sem nagyon bízott abban, hogy az első tízbe kerül. Átmenetileg veszélybe kerültek a Ferrari és a Red Bull rajtpozíciói (ez elsősorban Sebastian Vettelt érintette volna érzékenyen), mert a Williams észrevételt nyújtott be. Ám mint kiderült, ez csak jelzés volt, a grove-i csapat ugyanis a „sportszerűség jegyében” visszavonta a kocsitest oldalára tett megjegyzését – csak a csütörtöki diffúzorügy (amelyet április 14-én tárgyalnak másodfokon Párizsban) után jelezni akarta, hogy bármibe bele lehet kötni…