Jari-Matti Latvala az Autosport magazinnak beszélt Portugáliában elszenvedett balesetéről: az idény első három versenyéből kettőn vezetői hiba miatt kieső Latvala az élen állt Portugáliában, amikor az egyik hegygerincen megcsúszott, s 17 bukfencet követően állt meg a hegyoldal alján.
„Az én hibám volt – mondta Latvala. – Fokozottan veszélyes kanyar volt, erre figyelmeztetett is az itinerünk, amelyet előző este megváltoztattam. A kanyarhoz érve éreztem, hogy nem tudunk bekanyarodni, ezért a szalagkorláthoz »ragasztottam« a kocsit, ám átbukfenceztünk rajta. Minden pillanatára emlékszem, közben arra gondoltam, hogy meg fogunk halni, amikor pedig épségben leértünk, arra, hogy ez volt az utolsó versenyünk. Ez volt életem legnagyobb balesete – a csapatnak és az FIA szigorú biztonsági előírásainak is köszönöm, hogy élek.”
Latvala azt mondta, azonnal autóba kell ülnie, hogy mihamarabb túltegye magát a történteken, és Malcolm Wilson csapatfőnök személyében megértő emberre talált. Hétfőn már ő tesztelte az Argentin ralira felkészítendő Focust, pedig most Mikko Hirvonenen lett volna a sor.
„Vezetnie kell, az segít neki – mondta Wilson. – A csapat mögötte áll. Borzasztó látvány volt, nem hittem, hogy néhány órával a baleset után beszélgetni fogok a pilótával és navigátorával.”