Button mint útjelző tábla?

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.04.17. 23:19
Címkék
Bár Lewis Hamilton az első szabadedzésen megvillant, a péntek délutáni tréningen már a Brawn kettőse és Nico Rosberg került az időlista első helyeire. A BMW és a Ferrari szenved a gumikkal, Flavio Briatore szid mindenkit, miközben többen az abruzzói földrengés károsultjaira is odafigyelnek.

A McLaren-istálló a Kínai Nagydíjra elkészített fejlesztéseinek köszönhetően péntek délelőtt meglepte az új nagycsapatokat: Lewis Hamilton az első, Heikki Kovalainen a negyedik helyet szerezte meg az első sanghaji szabadedzésen. Kettejük között a Brawn-istálló pilótái végeztek, és a Jenson Button, Rubens Barrichello páros délután már visszaállította az idei trendet. Az angol volt a leggyorsabb, a brazil pedig a harmadik helyen végzett Nico Rosberg mögött. Az első nyolc helyet a héten az FIA által véglegesen elfogadott, trükkös diffúzort használó csapatok pilótái, valamint a Red Bull párosa foglalta el.

Miközben a Ferrari és a BMW pilótái nagyon szenvedtek a szuperlágy gumikon (Felipe Massa belső kamerás felvételén félelmetes látványt nyújtott, ahogy a hosszú jobbkanyarban a bal első kerékről záporoznak a gumidarabok), amelyek ezúttal is érdekessé tehetik a versenyt, hiszen hamar elhasználódnak. A pilótáknak továbbra sem tetszik, hogy az FIA az ésszerűséget és a technikai logikát háttérbe szorítva a show javítása érdekében olyan Bridgestone abroncsokat szállíttat a versenyekre, amelyek nem felelnek meg a pálya követelményeinek. Mindenesetre figyelmeztető a többi istállónak, hogy a japán gyár pénteki jelentése szerint a Toyota és a Brawn számára nem jelent gondot a szuperlágy gumik kezelése. Bár a péntek esti időjárás-jelentések szerint egyre nagyobb esély van arra, hogy a versenyen esni fog az eső, így ebben az esetben nem lesz szükség a kényesebbik slick gumira.

Az idei vb két legjobb istállójának teljesítménye nagyon szúrja Flavio Briatore szemét, a Renault csapatfőnöke úgy véli, rontja a Formula–1 megítélését, hogy olyan csapatok kerültek az élre, amelyek tavaly sehol sem voltak.

„Eddig a világbajnokok küzdöttek a futamgyőzelmekért, most meg csak a Brawn-pilótáknak van esélyük a vébécímre – mondta Briatore az olasz Gazzetta dello Sportnak. – Egyikük már majdnem visszavonult, a másik meg olyan lassú, mint az útjelző tábla. Ezzel elég értéktelenné válik az F1, nem tudom, kit érdekelnek majd nyáron a futamok, ha a pontverseny elején Button meg Nakadzsima áll. Keressenek maguknak más szórakozást!”

A Brawn pilótái csak mosolyogtak Briatorén, Barrichello szerint az olasz csapatfőnök egyszerűen rossz vesztes, és nem tudja elviselni, hogy a Renault nem volt képes jobb autót építeni. Button megjegyezte: bár Briatore most szidja őt, a télen megkereste, a Honda kivonulása után szerződtetni akarta. Az angol hozzátette, azok a nyilatkozatok, amelyek szerint a Brawn csalt a diffúzorral, csökkentik az istálló főhadiszállásán dolgozók elismertségét és büszkeségét, pedig megérdemlik a dicséretet, mert jobb munkát végeztek, mint riválisaik.

Ausztrália után sajnos ismét katasztrófa árnyékolja be a nagydíjhétvégét: a Melbourne környékét sújtó tűzvész után Sanghajban az olaszországi földrengés áldozataira emlékeznek, és a károsultaknak üzennek a hétvége szereplői. A Ferrarik oldalán „Abruzzo nel cuore”, azaz „Abruzzo a szívünkben” felirat olvasható. A maranellói gyár több munkatársa a közép-olaszországi tartományból származik, vagy ott élnek a rokonaik, és a nagy pusztítás miatt nem tudnak százszázalékosan figyelni a munkájukra, érthető, hogy jobban foglalkoztatja őket hozzátartozóik sorsa.

„Vannak nehézségeink az autóval, de láttuk, hogy hozzánk közel álló munkatársainkat megviselte az Abruzzóban történt katasztrófa, ami más perspektívába helyezi a hétvégénket – mondta Massa. – Reméljük, a kocsi oldalán látható üzenet eljut a károsultakhoz, és talán kevésbé érzik magányosnak magukat.”

Jarno Trulli, aki az abruzzói Pescarában született (nagy szőlőbirtoka van ott, amelyet apjával együtt üzemeltet), alapítványt hozott létre a térség megsegítésére.

„Sohasem gondoltam, hogy egyszer majd ajtóról ajtóra bekopogok az ismerőseimhez, és segítséget kérek tőlük, de eljött a pillanat – mondta a Toyota pilótája. – Most nemcsak pénzre van szükség, hanem bármire, amivel segíthetünk a hontalanná vált embereken. Százezrek veszítették el otthonukat, falvak rombolódtak a földig. A nagy célom, hogy egy-két éven belül összegyűjtsünk annyi pénzt, hogy új iskolákat építhessünk Abruzzóban, és ehhez a pilótatársaim segítsége is kell. A cunami után megmutattuk, milyen hatékonyak tudunk lenni, most ugyanerre lesz szükség.”

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik