Péntek éjfélkor lejár a 2010-es világbajnokságra nevezés határideje, de másfél nappal az egyhetes időszak vége előtt sem pörögtek fel az események, azaz csütörtök estig senki sem csatlakozott hivatalosan ahhoz a három csapathoz (USF1, Campos, Williams), amely hétfőig jelezte a részvételét a sorozatban. A 2010-es szabályokat még mindig bizonytalanság lengi körül, ezért a jelenlegi és az újonc teamek is jobbnak látják a végsőkig kivárni.
A mostaniak (a csapatok szövetségéből, a FOTA-ból kizárt Williamst leszámítva) Max Mosley FIA-elnök válaszára várnak, mert állítólag szerdai, londoni találkozójuk után javaslatot tettek a következő évad megoldására. A Mercedes ötlete alapján 46 millió euróról (ez a szabályokban meghatározott 40 millió font) százmillióra emelnék a költségplafon értékét, cserébe olcsón adnának kasztnit (és motort) a még felkészületlen istállóknak, akik ezzel megspórolnák a fejlesztések tetemes költségét. A 40 millió fontos költséghatár 2011-ben lép életbe, a gyári csapatok így néhány hónap helyett másfél évet kapnak a leépítésre. Erre még rá kell bólintania Mosleynak, aki hajlik a megegyezésre, amelynek köszönhetően a Ferrari is a Formula–1-ben maradna, sőt biztosítaná arról az FIA-t, hogy 2012 előtt nem száll ki a száguldó cirkuszból.
„Hiszek benne, hogy olyan megoldást találunk, amelynek köszönhetően a kiscsapatok annak ellenére versenyképesek lesznek, hogy a nagyok költségvetésének töredékéből gazdálkodnak – mondta Mosley a La Gazzetta dello Sportnak. – Biztos vagyok benne, hogy péntekig a Ferrari is leadja a nevezését, mert nagyon fontos számára a Formula–1-es szereplés, mint ahogy a Formula–1-nek is nagy szüksége van a Scuderiára.”
A Williams vezetői közben elárulták, hogy a FOTA-ból való felfüggesztésük inkább praktikus okokból történt meg, és nem büntetésképpen, hiszen az istállók hitelesebben alkudhatnak a szabályokról az FIA-val, ha közösen cselekszenek. A grove-i gárda a krízis lezárulásakor vélhetően visszakerül a szervezetbe.