Pénteken lejárt a nevezési határidő a 2010-es világbajnokságra, amelyre a jelenlegi Formula–1-es csapatok azzal a feltétellel adták be jelentkezésüket, hogy az általuk követelt szabályrendszer lép életbe. Korábban több forrás is biztosra vette, hogy ez a Mercedes által felvázolt, 100 millió eurós költségplafont jelenti, de Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke a hét végén adott interjújában leszögezte, hogy szó sincs költségvetési határról, az istállók ragaszkodnak a korábban javasolt szabályokhoz, amelyek nagyrészt az idei regulákat tartalmazzák.
Kísértetiesen hasonlít a helyzet a márciusira, akkor a hónap elején a csapatok szervezete (FOTA) felvázolta saját jövőképét, de erre a Nemzetközi Automobil-szövetség egyáltalán nem reagált. Aztán nem egészen két hét múlva jött az FIA-közlemény az új szabályokról, amelyek semmibe vették a FOTA ajánlásait: Max Mosley ragaszkodott saját elképzeléseihez, amelyek fő pontja a költségplafon 2010-es bevezetése.
Hasonlóra lehet számítani most is: az FIA június 12-én kiadja a 2010-es szabályok új változatát, amely vagy nem változik meg a korábbi verziókhoz képest, és a nevezésüket feltételekhez kötő csapatok újra döntéskényszerbe kerülnek, vagy valamiféle középutat jelent az istállók ajánlása és Mosley elképzelései között. Az első verzió az újoncoknak (amelyek közé bekerülhet Alexander Wurz és Christian Baha osztrák milliárdos projektje, a Team Superfund is) kedvezne, míg a második a mostaniaknak. Mivel Mosley szerint a kiscsapatoké a jövő, az autógyárak nem sok jóra számíthatnak.