A Red Bull-istálló szombaton első és harmadik rajthellyel bizonyította, hogy legújabb fejlesztéseinek köszönhetően a vb-éllovas Brawn elé lépett az erőrangsorban. Sebastian Vettel úgy szerezte meg pályafutása negyedik rajtelsőségét, hogy az ő autója volt a legnehezebb a hivatalos időmérő edzés harmadik szakaszában. Csapattársa, Mark Webber pedig azért maradt le az első sorról, mert az utolsó mért körében megtörte a ritmusát Kimi Räikkönen, aki miatt a Stowe-kanyar előtt le kellett térnie az ideális ívről.
Így csak harmadik lett, eggyel rosszabb, mint tavaly, amikor közel sem volt ennyire jó az autója, mégis beverekedte magát az első sorba. Akkor még bravúr volt tőle, hogy Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton elől kezdhette a versenyt, most már nem az, sőt a Ferrari finnjét hangzatos szavakkal osztotta ki az edzést követő sajtótájékoztatón. Räikkönen azt mondta, lehúzódott az aszfalt szélére, de annyiban Webbernek van igaza, hogy a pálya azon részén épp ott húzódik az ideális ív. A Red Bull erejét mutatja, hogy így is harmadik lett Webber, és ha a csapat pénteki szabadedzésen látott fölényére gondolunk, a kettős győzelem több mint valószínű.
Webbert nem is elsősorban a helyezése zavarja, inkább az, hogy könnyebb autójával az idén először megverhette volna Vettelt az időmérőn (Malajziában Vettel büntetése miatt indulhatott előle). Így viszont nehéz elképzelni, hogy bárki is legyőzze a németet, aki nagy esélyt kapott arra, hogy valamicskét faragjon Jenson Buttonnal szembeni hátrányából. Rubens Barrichellónak is ez a célja, a brazil sajnálhatja, hogy éppen akkor van egyértelmű fölényben csapattársával szemben, amikor a Red Bull utolérhetetlennek tűnik.
A vb éllovasa ugyanis idei leggyengébb edzéseredményét elérve a hatodik rajtkockát szerezte meg. Az időmérőn végig szenvedett autójával, nem találta a helyes egyensúlybeállítást, a második szakaszban továbbjutása is veszélybe került. A hatodik helyről nehéz lesz feljebb kerülnie, főleg ha a verseny elején a negyedik Jarno Trulli mögé szorul – a Toyota pilótája nagyon jól védekezik, de vélhetően sokkal lassabb lesz, mint Vettel, aki korán behozhatatlan előnyt szerezhet. A Red Bull és a Brawn közötti teljesítménybeli különbség miatt Ross Brawnnak újabb zseniális húzásra lesz szüksége ahhoz, hogy valamelyik pilótája nyerjen. Vagy reménykedhet a Red Bull meghibásodásában: Webbernek pénteken már attól kikapcsolt az elektronika az autójában, hogy a kelleténél jobban ráhajtott a kerékvető kőre.
„Ha a vébécímnek az az ára, hogy nem nyerhetek Silverstone-ban, hát legyen” – mondta még a hét közepén Button.
Az időmérő nagy vesztese Lewis Hamilton volt, a tavalyi győztes az utolsó sorba kényszerült az aerodinamikai szempontból rémes McLaren-Mercedesszel. A vb-címvédő még elkerülheti az utolsó sort, ha az edzés első szakaszán fékhiba miatt kicsúszó Adrian Sutil autójában váltót kell cserélni.
60. BRIT NAGYDÍJ 60 KÖR, 308.355 KM 14.00, TV: RTL KLUB